Mark Randall, ny koncerndirektør i Lafarge Tekkin

Mark Randall, ny koncerndirektør i Lafarge Tekkin Mark Randall er med virkning fra den 4. juni 2002 blevet udnævnt til koncerndirektør i Lafarge Tekkin, den førende leverandør af tagløsninger i Norden og Baltikum.. Han kommer fra en stilling som koncerndirektør i Lafarge Roofing i Japan. Mark Randall, 43, er englænder og har haft en lang karriere i Lafarge- koncernen, hvor han begyndte i 1982 og i årenes løb har beklædt forskellige stillinger; senest som adm. direktør for Lafarge Roofing i Japan. "Det er en udfordring at være med til at udvikle tagbranchen i Norden og Baltikum. Lafarge Tekkin vil fortsat føre an i fremtidens tagbranche", siger Mark Randall. Den tidligere koncerndirektør i Lafarge Tekkin, Bengt Persson, fratræder sin stilling og forlader firmaet efter mere end 11 år for at engagere sig i andre interesser. Han forlader firmaet i slutningen af juni. Persson vil i de kommende uger overdrage ledelsen til Mark Randall. Lafarge Tekkin har udviklet sig stærkt i de seneste år og har erobret en ledende position som leverandør af tagløsninger på alle sine markeder i de nordiske og baltiske lande. Firmaet har udvidet sin produktportefølje og tilbyder i dag tagløsninger samt et omfattende sortiment af tegl- og betontagsten, stålplader samt tilbehør og service. Fakta om Lafarge Tekkin AB: Lafarge Tekkin AB er den førende leverandør af tagløsninger i Norden og Baltikum og har datterselskaber i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Estland, Letland og Litauen. Virksomheden sælger og markedsfører de kendte varemærker som f.eks. Vittinge Tegel, Dan Tegl, Rupp Keramik og KDN inden for tegltagsten; Zanda, Jönåkerpannan, H-pannan, Haasken, B&C, Ormax og Est Stein inden for betontagsten samt KAMI ståltagplader. Virksomheden har ca. 570 medarbejdere og omsatte for 100,2 millioner euro i 2001. Lafarge Tekkin indgår i Lafarge Roofing, tagsystemdivisionen i Lafarge- koncernen. Med flere end 200 produktionsanlæg i 38 lande på 4 kontinenter er Lafarge Roofing verdens førende leverandør af produkter til hældningstage og komponenter til tag- og skorstenssystemer. I 2001 havde Lafarge Roofing mere end 12.600 medarbejdere og en omsætning på 1,6 milliarder euro. Lafarge er verdens førende inden for byggematerialer, og koncernens fire forretningsområder Cement, Aggregates & Concrete, Roofing and Gypsum indtager alle en ledende position på deres respektive markeder. I 2001 var koncernens omsætning på 13,7 milliarder euro. Lafarge beskæftiger p.t. 83.000 medarbejdere og har aktiviteter i 75 lande. Yderligere oplysninger fås ved henvendelse til: Mark Randall, Koncerndirektør, Lafarge Tekkin, tlf. +46 8 555 660 50, mobil +46 706 52 49 54. Lisette Fridlund, informationschef, Lafarge Tekkin, tlf. +46 8 555 660 04, mobil +46 70 655 70 76. ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/17/20020617BIT00190/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/17/20020617BIT00190/wkr0002.pdf