Lapp Danmark satser på fiber

– Udvider sortimentet med 200 nye fiberkabler

I det seneste år har Lapp Danmark satset stort på sit sortiment af fiberkabler under varemærket HITRONIC®. Resultatet er et komplet udvalg, som passer til alle slags applikationer – både indendørs og udendørs. Produkterne er designet til at passe til alt fra skrappe hastighedskrav i industrien til digital infrastruktur inden for byggeri og samfund. Ud over basissortimentet har Lapp Danmark mulighed for at tage imod bestillinger på kabler, som skal specialfremstilles til kundens specifikke krav og særlige behov.

I takt med at dataoverførselshastigheden øges, stilles der stadig højere krav til fiberkabler og deres egenskaber. Lapp Danmark, en af markedets førende leverandører af specialkabler, kabeltilbehør, kapslinger og automationsprodukter, udvider derfor sit basissortiment af fiberkabler. HITRONIC® består af et nyudviklet og konkurrencedygtigt sortiment med ikke mindre end 200 fiberkabler og tilbehør. Produkterne er udviklet til at opfylde de høje krav til hastigheder og belastning, som stilles inden for automationsindustrien og i forbindelse med digital infrastruktur til data og telekommunikation (LAN, MAN og WAN).

– Vi har satset stort på at opbygge et konkurrencedygtigt sortiment med fiberkabler og tilbehør, siger Flemming Hundstrup, produktchef hos Lapp Danmark. Takket være HITRONIC® kan vi tilbyde vores kunder omkostningseffektive fiberkabelløsninger til alle de mest almindelige applikationer. Kablerne er pålidelige og lever op til de høje kvalitetskrav, som den nuværende, ekstremt hurtige dataoverførsel kræver. De er desuden lette at installere.

HITRONIC®-sortimentet er omfattende og består af fiberkabler af typerne glasfiber/GOF, plastforstærket glasfiber/PCF og plastfiber/POF. I sortimentet er der også varianter, som er udviklet til robotdrejning eller højfleksibel anvendelse i slæbekæder og kabelruller. Der er desuden gode muligheder for at få fremstillet kundetilpassede fiber- eller specialkabler – også i kombination med kobberledere. Herudover består sortimentet af færdigkonfektionerede kabler, såsom patchcords og pigtails – og andet tilbehør som eksempelvis stik og adaptere til de forskellige fibertyper samt samlebokse.

Produkterne er fremstillet af LAPPGROUP og leveres direkte fra Lapp Danmarks lager.

Sortimentet består af følgende typer:

Glasfiber/GOF (Glass Optical Fibre)
Plastforstærket glasfiber/PCF (Plastic Cladded Fibre)
Plastfiber/POF (Polymer Optical Fibre)

Et billede med høj opløsning er vedhæftet. Spørgsmål vedrørende billeder kan rettes til elin.ostblom@inmema.com.

Yderligere oplysninger fås ved at kontakte:
Flemming Hundstrup, produktchef
Lapp Danmark
Phone: +45 43 95 00 05
Mobile: +45 40 55 77 86
E-mail: fh@lappgroup.dk

Om Lapp Danmark
Lapp Danmark er en filial af Miltronic i Sverige. Företaget kombinerer et af markedets bredeste sortimenter af kabler, specialkabler, kabeltilbehør, elkomponenter, kapslinger og automationsprodukter med høj teknisk kompetence og kvalificeret rådgivning. Virksomheden blev startet i 1965. Den er i dag et helejet datterselskab af Lapp Group og er koncernens salgsselskab på det svenske og danske marked.
Lapp Danmarks hovedkontor ligger i Nyköping, hvor også lager, logistikcenter og ressourcer til kundetilpasset fremstilling er placeret. På produktionsanlægget i Hultsfred spiraliseres kabler. Der er et lokalt kontor til det danske marked i Greve, syd for København. Lapp Danmark omsætter for SEK 306 millioner og har 90 ansatte.

Lapp Group
Lapp Group er en global koncern med store forsknings- og udviklingsaktiviteter, egen produktion og 40 salgsselskaber i hele verden. Selskabet har 2.800 ansatte.
Yderligere oplysninger fås på: www.miltronic.se og www.lappgroup.com

Tags:

Citater

Vi har satset stort på at opbygge et konkurrencedygtigt sortiment med fiberkabler og tilbehør.
Flemming Hundstrup, produktchef hos Lapp Danmark