Tre nye kabler til servosystemer hos Lapp Danmark

Report this content

I april måned udvider Lapp Danmark sit sortiment af specialkabler til servosystemer og motorer yderligere. Der tilføjes tre nye kabler, og kabelleverandøren tilbyder dermed et komplet sortiment. Alle modellerne er designet til kabelkæde og til at klare både høje hastigheder og accelerationer samt lange længder i kabelkæde – såvel elektrisk som mekanisk.

Der stilles stadig større krav til kabler i den moderne industri. I takt med at hastigheden på bevægelige maskindele øges, stiger også behovet for kabler af høj kvalitet, som kan klare de hårde belastninger. Lapp Danmark, som har et af markedets største udvalg af kabler og specialkabler, lancerer nu tre produktnyheder, og de er alle lavet til at kunne klare konstruktioner med lange rejselængder, høje hastigheder og hurtige accelerationer. Kablerne er designet til kabelkæde, men kan naturligvis også installeres fast – i både tørre og våde miljøer.

Forårets nyheder består af ÖLFLEX®FD SERVO 796 P, et uskærmet motorkabel med signalpar, som passer til servomotorer fra de fleste førende producenter, og ÖLFLEX®CHAIN 896 P, et uskærmet kraft- og motorkabel. Kablerne er både UL-godkendte til det amerikanske marked og CE-godkendte til det europæiske. Den sidste nyhed er ÖLFLEX®SERVO FD 798 CP, et feedback- og sensorkabel til tilslutning af resolvere, encodere og takometre. Samtlige kabler er halogenfrie, selvslukkende og oliebestandige.

– Vores kunder vil have kabler, der lever op til de høje krav, som nutidens stadig hurtigere og krævende applikationer stiller, siger Flemming Hundstrup, produktchef hos Lapp Danmark. Disse kabler er udviklet til at kunne klare kravene i den moderne industri og har en lang levetid, når de er placeret i kabel- og slæbekæder. Kvalitetssikrede og pålidelige kabler øger effektiviteten – og kan forhindre produktionsstop, som ellers kan blive en rigtig dyr affære.

Egenskaber for alle kabler
Accelerationer på op til 50 m/s2
Hastigheder på op til 5 m/s
Længde i kabelkæde på op til 100 m
UL/CSA-godkendte (UR)
Lille bøjningsradius
Kuldefleksible
EMC-tilpassede
Lav kapacitans
Halogenfrie og oliebestandige

Produkterne leveres direkte fra Lapp Danmarks lager.

Et billede med høj opløsning er vedhæftet. Spørgsmål vedrørende billeder kan rettes til elin.ostblom@inmema.com.

Yderligere oplysninger fås ved at kontakte:
Flemming Hundstrup, produktchef
Lapp Danmark
Phone: +45 43 95 00 05
Mobile: +45 40 55 77 86
E-mail: fh@lappgroup.dk

Om Lapp Danmark
Lapp Danmark er en filial af Miltronic i Sverige. Företaget kombinerer et af markedets bredeste sortimenter af kabler, specialkabler, kabeltilbehør, elkomponenter, kapslinger og automationsprodukter med høj teknisk kompetence og kvalificeret rådgivning. Virksomheden blev startet i 1965. Den er i dag et helejet datterselskab af Lapp Group og er koncernens salgsselskab på det svenske og danske marked.
Lapp Danmarks hovedkontor ligger i Nyköping, hvor også lager, logistikcenter og ressourcer til kundetilpasset fremstilling er placeret. På produktionsanlægget i Hultsfred spiraliseres kabler. Der er et lokalt kontor til det danske marked i Greve, syd for København. Lapp Danmark omsætter for SEK 306 millioner og har 90 ansatte.

Lapp Group
Lapp Group er en global koncern med store forsknings- og udviklingsaktiviteter, egen produktion og 40 salgsselskaber i hele verden. Selskabet har 2.800 ansatte.
Yderligere oplysninger fås på: www.miltronic.se og www.lappgroup.com

Tags:

Citater