LED iBond udnævner ny administrerende direktør

Report this content

I de seneste år har LED iBond International (LED iBond) udviklet sig til en international vækstvirksomhed, og virksomhedens vækststrategi fokuserer i stigende grad på internationalt salg. Bestyrelsen har derfor udpeget Pia Stangerup, der i dag er Chief Commercial Officer (CCO), som ny CEO for LED iBond. Pia Stangerup afløser Rolf H. Sprunk-Jansen, der fratræder sin stilling.

Bjarne Henning Jensen, formand for LED iBond's bestyrelse, siger:

– Rolf H. Sprunk-Jansen har spillet en helt central rolle for LED iBonds transformation fra teknologi-startup til børsnoteret vækstselskab med en stærk portefølje af innovative lys- og dataløsninger. På vegne af bestyrelse og aktionærer vil jeg takke Rolf for en meget stor indsats, der har været med til at sikre selskabet den position, vi har i dag. Samtidig er jeg glad for, at Pia Stangerup har takket ja til udfordringen som LED iBond’s fremtidige CEO. Jeg er sikker på, at hun med sin årelange erfaring med international forretningsudvikling er den rette til at føre LED iBond’s internationaliseringsstrategi ud i livet.

Pia Stangerup kom til LED iBond som CCO i 2020, og hun har allerede skabt et solidt fundament for LED iBonds internationaliseringsstrategi. Pia Stangerup har en kandidatgrad i erhvervsøkonomi og sprog og er en erfaren kommerciel leder med internationalt fokus. Hendes karriere omfatter blandt andet to år som Vice President og Business Unit Manager hos Phase One og syv år som Senior Director of International Sales & Marketing hos Demant.

Rolf H. Sprunk-Jansen siger:

- Det har været en fornøjelse at lede LED iBond hertil, og jeg er stolt over de resultater, vi har opnået. Jeg respekterer og støtter bestyrelsens beslutning om at lægge eksekveringen af LED iBonds internationale vækststrategi i hænderne på Pia, som har solid erfaring med international forretningsudvikling. Som aktionær ønsker jeg LED iBond alt det bedste på sin internationale vækstvej.

Bjarne Henning Jensen, bestyrelsesformand
bhj@ddds.dk

Kontakt til selskabet
LED iBond International A/S

Agern Allé 5A
2970 Hørsholm

CVR 36041609

info@ledibond.com
www.ledibond.com

Kontakt til certified advisor
Västra Hamnen Corporate Finance
Jungmansgatan 12

ca@vhcorp.se

Om LED iBond International A/S

LED iBond International, der er stiftet i 2014, leverer innovative lysløsninger med integreret datafunktionalitet. Selskabets løsninger bygger på dyb indsigt i moderne LED-teknologi og mange års udvikling. Den patenterede teknologi giver mulighed for at skabe kraftfulde lysløsninger i næsten enhver form; løsninger som samtidig fungerer som en ‘open source’ strømkilde og digitalt netværk for ”smarte” komponenter som fx sensorer, højtalere og kameraer. LED iBond’s teknologi er allerede implementeret i mange projekter, fra intelligent hyldebelysning til store indendørs belysningsprojekter som eksempelvis installationen of 3,2 kilometer Tracy®, selskabets innovative flagskibsprodukt, på DTU, Danmarks Tekniske Universitet.

Med stærke dataoverførselsfunktioner, effektiv køling og en overlegen form-faktor fokuserer LED iBond på tre vigtige markeder: intelligente bygninger, UV-desinfektion og vertikalt landbrug, som alle ventes at vokse betydeligt i de kommende år.

LED iBond International A/S er noteret på Nasdaq First North Growth Market Denmark
(ticker: LEDIBOND).