• LED iBond/

TRACY®-patentet: Godkendt i Kina, klar til national registrering i udvalgte europæiske lande

Report this content

Det primære patent på LED iBond’s flagskibsprodukt Tracy®, ”strømforsyningspatentet”, er blevet godkendt af China National Intellectual Property Administration (CN108700284). Godkendelsen sikrer solid beskyttelse af LED iBond International’s (LED iBond) Tracy®-relaterede IP på det kinesiske marked.

I forbindelse med den europæiske patentproces har LED iBond desuden udvalgt hjemmemarkederne og de vigtigste europæiske markeder til national registrering af strømforsyningspatentet (EP3403024). LED iBond vil således registrere patentet i følgende otte EPC-lande:

• Danmark
  • Sverige
  • Norge
  • Finland
  • Tyskland
  • Schweiz
  • Storbritannien
  • Frankrig

Strømforsyningspatentet, som i LED iBond’s tegningsprospekt af 20. maj 2020 er omtalt som patentfamilie 5, omfatter både Tracy®-konstruktionen og Tracy®-systemet, herunder integrationen af LED’er og andre elektroniske komponenter i Tracy®-panelet, funktionen som lavspændingsstrømkilde og ”modeljernbane”-konceptet for sammenkobling af Tracy®-paneler.

Lars Frederiksen, CTO for LED iBond, udtaler:

- Det er originaliteten af LED iBond’s teknologi, der sikrer os et forspring i forhold til konkurrenterne. Derfor er patenter en væsentlig del af vores forretningsstrategi. Så jeg er meget glad for, at et af vores vigtigste patenter, Tracy®-patentet, er blevet godkendt i Kina, og at vi nu er klar til at implementere patentet på det europæiske marked. Vi vil fortsætte patentaktiviteterne for at beskytte vores førerposition på markedet – både for Tracy® og vores produkter til desinfektion og vertical farming.”

I USA og Indien  er strømforsyningspatentets status uændret i forhold til oplysningerne i LED iBonds prospekt – patentet er allerede udstedt i USA og anmeldt, men endnu ikke udstedt i Indien.

Rolf H. Sprunk-Jansen, CEO
Mobil: +45 2020 3005
Email: rsj@ledibond.com

Kontakt til selskabet
LED iBond International A/S

Agern Allé 5A
2970 Hørsholm

CVR 36041609

info@ledibond.com
www.ledibond.com

Kontakt til certified advisor
Per Lönn
Email: per.lonn@vhcorp.se

Västra Hamnen Corporate Finance
Jungmansgatan 12

Om LED iBond International A/S

LED iBond International, der er stiftet i 2014, leverer innovative lysløsninger med integreret datafunktionalitet. Selskabets løsninger bygger på dyb indsigt i moderne LED-teknologi og mange års udvikling. Den patenterede teknologi giver mulighed for at skabe kraftfulde lysløsninger i næsten enhver form; løsninger som samtidig fungerer som en ‘open source’ strømkilde og digitalt netværk for ”smarte” komponenter som fx sensorer, højtalere og kameraer. LED iBond’s teknologi er allerede implementeret i mange projekter, fra intelligent hyldebelysning til store indendørs belysningsprojekter som eksempelvis installationen of 3,2 kilometer Tracy®, selskabets innovative flagskibsprodukt, på DTU, Danmarks Tekniske Universitet.

Med stærke dataoverførselsfunktioner, effektiv køling og en overlegen form-faktor fokuserer LED iBond på tre vigtige markeder: intelligente bygninger, UV-desinfektion og vertikalt landbrug, som alle ventes at vokse betydeligt i de kommende år.