Nyt samarbejde om kompetenceløft til ledere i Lillebæltområdet

Report this content

Et konkurrencedygtigt erhvervsliv, en offentlig sektor med et højt serviceniveau og et højt uddannelsesniveau blandt lederne i både det private og offentlige. Det er målsætningerne for et nyt samarbejde mellem Ledernes Hovedorganisation og Ledelsesakademi Lillebælt, der i løbet af 2009 og 2010 vil fokusere på at give bedre uddannelses- og udviklingsmuligheder til lederne i området omkring Lillebælt. En ny undersøgelse som Ledernes Hovedorganisation har gennemført i samarbejde med Ledelsesakademi Lillebælt viser, at op mod halvdelen af lederne i blandt andre Middelfart, Odense, Fredericia, Vejle og Kolding kommuner mener, deres efteruddannelse er mangelfuld. Og jo lavere ledelsesniveau desto mere utilstrækkelig opfatter de deres ledelsesfaglige viden. Således svarer 51 procent af lederne på nederste ledelsesniveau, 43 procent på mellemste ledelsesniveau og 34 procent på øverste ledelsesniveau, at der er store huller i deres efteruddannelse. Læs mere i vedhæftede pressemeddelelse.