P R E S S E M E D D E L E L S E

Lederne forventer stagnation i Midt- og Vestjylland

Både når det gælder omsætning, overskud og beskæftigelse vil konjunkturerne på virksomhederne i Herning, Ikast-Brande og Ringkøbing-Skjern kommuner i første halvår af 2010 komme til at minde meget om de nuværende. Det viser en ny undersøgelse fra Ledernes Hovedorganisation, hvor 941 ledere giver deres bud på udviklingen de kommende seks måneder. Flere end hver fjerde, 26 procent, af de privatansatte ledere i Midt- og Vestjylland vurderer, at omsætningen vil stige, mens 50 procent forventer en uændret omsætning og 24 tror, den falder. Og 40 procent forventer stigende overskud på bundlinjen i det første halve år af 2010, mens 34 procent angiver, at overskuddet vil være omtrent uændret. 26 procent tror, overskuddet falder. På beskæftigelsesområdet venter flere end syv ud af ti, 71 procent, af de adspurgte ledere i Midt- og Vestjylland, at antallet af ledere vil være omtrent uændret, mens 25 procent tror, det bliver nødvendigt at afskedige ledere. Når det gælder antallet af funktionærer, faglærte og ufaglærte tror lige under halvdelen, at beskæftigelsen vil være uændret det kommende halve år. Du kan læse hele pressemeddelelsen i filen herunder.