Lindab AB kober Tekno Term Climate AB, Göteborg

Lindab AB køber Tekno Term Climate AB, Göteborg Lindab AB har, under forudsætning af at due diligence godkendes, indgået en aftale med Gajb AB og 6:e AP-fonden om køb af alle aktierne i Tekno Term Climate AB. I år 2000 havde Tekno Term en omsætning på ca. 120 MSEK og har 60 ansatte. Tekno Term udvikler, producerer, og markedsfører produkter og systemløsninger til lokaler, hvor der kræves et kontrolleret indeklima, et område som kompletterer Lindabs Comfort-division indenfor forretningsområdet Ventilation. Selskabet har sit hovedkontor i Göteborg og salgskontorer i Stockholm, Malmø, Linköping, Piteå og Oslo samt et datterselskab i Polen. Købet får kun marginal indflydelse på Lindabkoncernens resultat i år 2001. Grevie, 07.02.2001 Lindab AB( publ) Carl-Gustaf Sondén Administrerende direktør og koncernchef Såfremt De ønsker yderligere oplysninger, er De velkommen til at kontakte Hans Schmidt-Hansen på tlf. 74 22 62 22. ------------------------------------------------------------ Besoeg http://www.bit.se for mere information Foelgende filer kan downloades: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/07/20010207BIT00060/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/07/20010207BIT00060/bit0002.pdf