Lokale optikere bliver partnere og medejere af Louis Nielsen i Esbjerg

Louis Nielsens chefoptiker og partner i Varde, Jesper Hestbech Hansen, bliver nu også medejer af Louis Nielsen i Esbjerg. Det sker i kompagniskab med Tina Maria Duus, der hidtil har været chefoptiker i butikken i Kon-gensgade i Esbjerg.

Den lokale optiker Jesper Hestbech Hansen, der driver og er medejer af Louis Nielsen i Varde, udvider nu sit forretningsområde og bliver også medejer af Louis Nielsen butikken i Kongensgade i Esbjerg. Det sker i tæt samarbejde med Tina Maria Duus, der hidtil har været chefoptiker hos Louis Nielsen i Esbjerg, men som i forbindelse med ændringerne nu også bliver partner og dermed medejer af butikken i Kongensgade. Jesper Hestbech Hansen ser det nye partnerskab omkring butikken i Esbjerg som endnu en spændende udfordring. Jesper Hestbech Hansen åbnede i maj 2008 Louis Nielsen i Varde og er på rekordtid blevet en af virksomhedens meget succesrige partnere. Blandt andet blev butikken i Varde kåret som Årets Louis Nielsen Butik i begyndelsen af 2009, ligesom omsætningen det første år blev hele 25 procent bedre end ventet. - Jeg tror, at vores partnerskab kan blive en fordel for kunderne i hele området. Vi kan opnå nogle gode synergier mellem de to butikker. Vi kan hjælpe hinanden, dele persona-le, når det kniber og den slags. Vi kan i det hele taget tage det bedste fra begge butikker og forhåbentlig give alle vores kunder en endnu bedre service, siger Jesper Hestbech Hansen. Han ser meget frem til det tætte samarbejde med Tina Maria Duus om butikken i Esbjerg. - Tina er særdeles vellidt. Hun er en fantastisk god chef, og så er hun jo et kendt ansigt i både byen og branchen. Det betyder meget, siger Jesper Hestbech Hansen. Tilsvarende er Tina Maria Duus glad for at kunne indgå kompagniskab med en god og dygtig kollega. - Jeg er glad for, at vi er to om det og for at skulle samarbejde med en kollega som Jesper, der allerede har en del erfaring som partner i Louis Nielsen, ligesom han har gjort det utroligt flot med butikken i Varde, siger Tina Maria Duus, som faktisk var med til at åbne butikken i Esbjerg i sin tid. Den blev åbnet 1. juni 2001 som Louis Nielsens 13. butik i Danmark. I dag er der 55 bu-tikker, og antallet skal øges til 86 inden for de kommende tre år. Det er således en virk-somhed i betydelig vækst, som Tina Maria Duus og Jesper Hestbech Hansen er partnere i. Derfor er de to vestjyske optikere heller ikke nervøse for at investere i medejerskab midt i en tid, der ellers er præget af afmatning og tilbagegang mange andre steder. - Louis Nielsen klarer sig fantastisk godt i krisen, hvor vi faktisk har haft større kundetilstrømning end no-gensinde før – vel at mærke i en periode, hvor det meste andet er gået tilbage, siger Jesper Hestbech Hansen. Mens Jesper Hestbech Hansen har været partner i Louis Nielsen siden maj 2008, er partnerskabet noget helt nyt for Tina Maria Duus. - Jeg er utroligt glad for at blive partner i Louis Niel-sen. Jeg har jo været i firmaet i flere år og har fulgt udviklingen af hele partnerskabskonceptet i virksom-heden. Det fungerer godt, og jeg er glad for at få chancen, siger Tina Maria Duus. Hun tilføjer, at Louis Nielsen har et fantastisk koncept, som hun personligt har det virkelig godt med, og derfor betyder det ekstra meget for hende, at hun nu også får ejerskab i virksomheden. - Hver eneste dag, jeg går på arbejde, har jeg det virkelig godt med at vide, at vi leverer nogle gode produkter, der matcher konkurrenternes – bare til en meget bedre pris, hvor alle kan være med. Det er jeg lidt stolt af, siger den 40-årige Esbjerg-optiker. 35-årige Jesper Hestbech Hansen har en solid og mangeårig erfaring fra optikerbranchen. Han arbejdede i 14 år i Synoptik, før han i foråret 2008 forlod kæden til fordel for Louis Nielsen i Varde. Udover at drive sin butik i byen går han meget op i det lokale engage-ment. Det har eksempelvis ført til, at han er blevet valgt ind i Varde Handelsstandsfore-ning. Tina Maria Duus er oprindeligt fra Sønderborg, hvor hun også blev udlært hos en lokal optiker i 1994. Samme år flyttede hun til Esbjerg, hvor hun har boet lige siden. Her har hun blandt andet arbejdet i City Optik og hos optiker Hans Laursen, ligesom hun har ar-bejdet hos Thiele i Kolding Storcenter i et par år omkring årtusindeskiftet. En enkelt af-stikker til Louis Nielsen i Grindsted samt barselsorlov er det også blevet til, før Tina Maria Duus i begyndelsen af 2008 vendte tilbage som chefoptiker hos Louis Nielsen i Kongens-gade.