Louis Nielsen åbner ny butik i Korsør

Mandag 8. februar slår Ole Clausen dørene op til en helt ny Louis Nielsen butik i Korsør. Byens nye optiker lover, at åbningen kommer til at betyde øget konkurrence til gavn for kunderne i Korsør og omegn.

Den landsdækkende optikerkæde Louis Nielsen A/S åbner ny butik på adressen Nygade 2 i Korsør mandag 8. februar. Butikken bliver butik nummer 61 i den succesfulde optikerkæde, som trodser finanskrisen med en ambitiøs plan om at nå op på i alt 86 butikker inden for det næste par år. Louis Nielsen åbner butikken i samarbejde med chefoptiker og partner Ole Clausen, der ser frem til åbningen. - Jeg glæder mig virkelig til at komme i gang. Det er lidt af en drøm for mig at komme til at drive selvstændig optikerbutik i Korsør, hvor jeg også bor privat, siger Ole Clausen, der som partner bliver medejer af den nye Louis Nielsen butik. Ole Clausen har været ansat i Louis Nielsen siden 2004, og siden 2006 har han været chefoptiker i Louis Nielsens butik i Slagelse. Det er således en såvel lokal som særdeles erfaren og kompetent optiker, der byder velkommen hos Louis Nielsen i Nygade fra mandag 8. februar. Den 38-årige chefoptiker startede karrieren i Louis Nielsen som optiker i butikken i Roskilde. Allerede samme år, som han blev ansat, var han med til at åbne Louis Nielsen butikken i Ringsted, og i september 2006 stod han i spidsen for åbningen af butikken i Slagelse, som han altså har været chef for siden. - Det bliver særdeles spændende for mig at være med at opbygge endnu en Louis Nielsen butik i området. Det er klart, at det denne gang bliver noget helt særligt, fordi det nu er som partner og dermed medejer af butikken, siger Ole Clausen, der har været udlært optiker i mere end 10 år. Ole Clausen er oprindeligt udlært hos Thiele i hovedstaden i 1999. Udover Thiele har han tidligere arbejdet en periode hos Synoptik i Norge (Brilleland) og hos Nyt Syn, før han besluttede at forlade den kæde til fordel for Louis Nielsen. Stærkt koncept Ole Clausen er ikke et øjeblik i tvivl om, at der er plads til Louis Nielsen i Korsør, og han tror også, at det vil medføre øget konkurrence til fordel for kunderne, når han slår dørene op og tilbyder produkter i høj kvalitet til lave priser. - Jeg er helt sikker på, at folk i Korsør vil tage godt imod sådan noget som vores 2for1-koncept, hvor kunderne får to par briller for ét par brillers pris, og vores faste lave priser på kvalitets- og designerbriller. Der er slet ingen tvivl om, at konkurrencen i byen vil blive skærpet, og det har jeg det helt fint med, så længe det er til fordel for kunderne, siger Ole Clausen. Som et eksempel på det høje kvalitetsniveau, nævner Ole Clausen, at Louis Nielsen netop har lanceret et nyt progressivt glas i absolut topklasse, nemlig Sola One HDV. Et yderst avanceret progressivt glas, som han forventer sig rigtig meget af. Gratis synsprøver Der er forfriskninger til kunderne, når det går løs på åb-ningsdagen i Korsør, hvor der ventes et stort rykind af kunder. Blandt andet fordi butikken kører med gratis synsprøver den første uge. Den administrerende direktør for Louis Nielsen A/S, Mads Nygaard, er glad for, at dørene nu bliver slået op til butikken i Korsør. - Vores ambition er at øge antallet af butikker i Danmark til 86 over det næste par år. Som led i den strategi er det en fornøjelse, at Ole Clausen nu rykker ind i Korsør og dermed også bidrager til at styrke vores position, så vi kommer endnu tættere på kunderne i det område, siger Mads Nygaard. ###