Louis Nielsen fejrer det første år i Rosengårdscentret

Her i slutningen af maj har optikerkæden Louis Nielsen haft butik i Rosengårdscentret i et år. Fødselsdagen markeres med international modelkonkurrence på centertorvet 28.-29. maj.

Det kommer ikke til at gå stille for sig, når Louis Nielsen fejrer det første år i Rosengårdscentret. Det sker i dagene 28. og 29. maj, hvor chefoptiker Christian Gerhardt og medarbejderne ruller den røde løber ud og etablerer en stand på centertorvet, hvor interesserede kan blive stylet med briller, få taget fotos og melde sig som deltagere i den internationale modelkonkurrence Årets Brillelook ’09. Konkurrencen har både en dansk og en international finale med flotte præmier i form af modelkontrakter, rejser, gavekort og førsteklasses skønhedsprodukter. - Vi er stolte over at kunne invitere til en modelkonkurrence af internationalt format, og vi håber naturligvis, at rigtig mange vil gribe chancen og melde sig til, siger Christian Gerhardt. Sidste år gik den danske vinder, Sofie Jama, hele vejen og vandt også den internationale finale. Med sejren fulgte modelopgaver for Louis Nielsen, en modelkontrakt med det engelske modelbureau MOT Models, en rejse til Caribien og meget mere, og Christian Gerhardt vil ikke have noget imod, hvis dette års vinder er en deltager fra hans butik. Christian Gerhardt er i øvrigt udmærket tilfreds med det første år i Rosengårdscentret. - Folk er for alvor ved at finde os, og alt i alt har det været et år med mange kunder og med mange gode oplevelser i kontakten med kunderne, siger chefoptikeren. Kæde i vækst - Det har samtidig været spændende at være en del af Louis Nielsen kædens vækst på landsplan. I dag sælger de 51 butikker i kæden mere end hver tredje brille i Danmark, og det er naturligvis spændende at være en del af en stærk og fremgangsrig virksomhed, tilføjer Christian Gerhardt. Christian Gerhardt fortæller, at det gennem det første år i særlig grad er butikkens 2for1 koncept – altså hvor kunden får to par briller for ét pars pris – der har haft stor gennemslagskraft i forhold til kunderne i Rosengårdscentret. - Vi vil gerne give alle brillebrugere mulighed for at købe briller, når de har behov for det – eller hvis de har lyst til at skifte stil, og i den forbindelse har vi kunnet se, at kunderne her i Rosengårdscentret i særlig grad har taget vores 2 for 1 tilbud til sig, siger Christian Gerhardt, der er en særdeles erfaren og fagligt kompetent optiker. I år er det faktisk 25 år siden, at han blev udlært som optiker, og han har blandt andet gennem mange år fungeret som censor ved Optikerskolen i Randers. Som medlem af Optikerfagets Fællesudvalg har han desuden sat sit fingeraftryk på den nye optikeruddannelse. Christian Gerhardt håber, at rigtig mange også vil tage fødselsdagstilbuddet til sig, når Louis Nielsen i Rosengårdscentret torsdag 28. og fredag 29. maj kl. 13-19 står klar på centertorvet til at modtage deltagere til Årets Brillelook ’09. Alle mellem 16 og 30 år kan deltage i konkurrencen. Det er i øvrigt ingen forudsætning, at man normalt bruger briller. ###