Louis Nielsen giver dobbelt op på briller i Odder

Mandag 14. september slår chefoptiker og partner Tarita Thomsen dørene op til Louis Nielsen butik nummer 56. Butikken ligger på Torvet 8 i Odder, og Tarita Thomsen lover, at åbningen kommer til at betyde øget konkur-rence til gavn for kunderne i byen og oplandet.

Den landsdækkende optikerkæde Louis Nielsen A/S åbner mandag 14. september ny bu-tik i Odder. Butikken bliver butik nummer 56 i den succesfulde optikerkæde, som trodser finanskrisen med en ambitiøs plan om at åbne yderligere 30 butikker inden for de næste tre år. Louis Nielsen åbner butikken i samarbejde med chefoptiker Tarita Thomsen, der samtidig bliver partner i Louis Nielsen og dermed medejer af sin egen butik. - Jeg glæder mig rigtig meget til at komme i gang. Det bliver spændende, og jeg tror, at Odder er en god by at åbne en Louis Nielsen Butik. Der er jo i forvejen fire optikere, så markedet er der, og jeg tror på, at vi nok skal få vores andel af kunderne i byen og op-landet med det stærke og velkendte koncept, som Louis Nielsen har, siger Tarita Thom-sen. Odders nye Louis Nielsen optiker er 27 år og kommer oprindeligt fra Hjallerup i Nordjyl-land. Hun flyttede til Randers, da hun besluttede sig for at tage optikeruddannelsen, og der har hun boet siden. Med åbningen af butikken overvejer hun og kæresten dog at flyt-te tættere på Odder. Sin alder til trods har Tarita Thomsen allerede prøvet kræfter med rollen som chef. Mens hun tog optikeruddannelsen, var hun i lære hos Synoptik i Skive og med det samme, da hun blev udlært i starten af 2008, blev hun butikschef hos Synoptik i Tilst. Det er med andre ord en talentfuld og energisk, ung optiker, som Louis Nielsen nu indleder tæt sam-arbejde med. - Det, der er særligt spændende ved det her, er, at jeg selv bliver så meget involveret i det og får så meget med det at gøre. Jeg får jo sådan set foden under eget bord i butik-ken i Odder, og det kan jeg rigtig godt lide, siger Tarita Thomsen og fortsætter: - Men samtidig ligger der en fantastisk styrke i, at man ikke er alene om det hele selv, men har en stærk organisation i ryggen, der sikrer gode produkter på hylderne, et stærkt og konkurrencedygtigt koncept, stærk marketing og den slags. Tarita Thomsen er ikke i tvivl om, at Louis Nielsens koncept vil gå rent ind blandt kunder i Odder og omegn. - Vores 2For1-koncept, hvor kunderne får to par briller for ét par brillers pris, og vores faste lave priser på kvalitets- og designerbriller er noget, folk kan forstå, og jeg tror be-stemt, at vi kommer til at sætte lidt gang i optikerbranchen lokalt til fordel for kunderne, siger Tarita Thomsen. Kvalitet til stærke priser Hun er klar til tage konkurrencen op med velkendte Louis Nielsen tilbud som to par kvali-tetsbriller for ét pars pris, designerstel fra modehuse som Tommy Hilfiger og Missoni til priser fra 1.695 kroner og individuelt tilpassede flerstyrkeglas til 2.700 kroner – vel at mærke for to glas. Gratis synsprøver i åbningsugen Udover gode tilbud er Odders nye optiker klar med lidt forfriskninger til kunderne, når det går løs på åbningsdagen, hvor Tarita Thomsen forventer stort rykind af kunder. Blandt andet også fordi butikken i hele åbningsugen kører med gratis synsprøver. - Men vi er helt klar til at knokle for kunderne, og vi får også forstærkning fra andre Lou-is Nielsen butikker de første par uger, så vi skal nok klare det, siger den 27-årige chefop-tiker med et smil. I det daglige kommer personalet i butikken i Odder til at bestå af Tarita Thomsen selv, en optiker mere, som har stor erfaring fra Louis Nielsen, samt en optikerassistent, der skal hjælpe med at servicere og vejlede kunderne ude i butikken. Topchef glad for partnerskab Den administrerende direktør for Louis Nielsen A/S, Mads Nygaard, er glad for, at dørene nu bliver slået op til butik nummer 56. - Vores ambition er at øge antallet af butikker i Danmark til 86, heraf vil vi åbne mindst 15 mere inden marts næste år. Det er i den forbindelse en fornøjelse, at vi med Tarita Thomsen i spidsen nu rykker ind i Odder og styrker vores position i Østjylland, siger Mads Nygaard.