Louis Nielsen giver dobbelt op på briller i Thisted

Mandag 17. august slår chefoptiker Bente Jensen dørene op til Louis Niel-sen butik nummer 54. Butikken ligger i Vestergade i Thisted, og Bente Jensen garanterer, at åbningen kommer til at betyde øget konkurrence til gavn for byens borgere.

Den landsdækkende optikerkæde Louis Nielsen A/S åbner mandag 17. august ny butik i Thisted. Butikken, der ligger i Vestergade 16, bliver butik nummer 54 i den succesfulde optikerkæde, som trodser finanskrisen med en ambitiøs plan om at åbne 35 nye butikker inden for de næste tre år. Åbningen er længe ventet, for rygterne i Thisted har svirret længe om, at Louis Nielsen var på vej til byen, og chefen for den nye butik i Thisted, chefoptiker Bente Jensen, kan da også med glæde konstatere, at kunderne nærmest begyndte at løbe hende på dørene, længe før hun åbnede. - For nogle uger siden havde vi en jobannonce i avisen, hvor vi søgte en optiker. Det re-sulterede i, at jeg blev kimet ned af folk, som allerede på det tidspunkt ville bestille tid til en synsprøve, siger Bente Jensen med et smil og tilføjer, at det er utroligt dejligt at for-nemme, at kunderne virkelig har ventet på denne butiksåbning. Sin alder til trods er Bente Jensen allerede en erfaren optiker, og hun kommer til Thisted med god ballast i bagagen – herunder også lokalkendskab. Hun blev uddannet optiker i januar 2005, hvorefter hun i en periode arbejdede hos Synoptik i fødebyen Esbjerg. Se-nere har hun arbejdet i en kombineret stilling mellem butikker i Holstebro og netop Thi-sted, så hun kender i høj grad lokalområdet. - Louis Nielsens koncept passer utroligt godt til mentaliteten i Thisted – og også til min egen i øvrigt, for jeg var selv Louis Nielsen kunde, længe før jeg kom ind i branchen, siger Bente Jensen og fortsætter: - Vores 2For1-koncept, hvor kunderne får to par briller for ét par brillers pris, og vores kvalitets- og designerbriller til faste lave priser er sådan noget, folk kan forstå, og jeg er ikke i tvivl om, at vi kommer til at sætte lidt gang i optikerbranchen lokalt. Konkurrence til kundernes fordel - Optikerbranchen trænger generelt til noget mere sund konkurrence til fordel for kun-derne, og det er jeg glad for at være med til at sikre i Thisted og omegn, siger Bente Jensen. Hun er klar til tage konkurrencen op med velkendte Louis Nielsen tilbud som to par kvalitetsbriller for ét pars pris, designerstel fra modehuse som Tommy Hilfiger og Missoni til priser fra 1.695 kroner og individuelt tilpassede flerstyrkeglas til 2.700 kroner – vel at mærke for to glas. God kvalitet til gode priser, toppet op med god service er noget af det, der gør Bente Jensen stolt over at skulle repræsentere Louis Nielsen. - Jeg synes, vi generelt mangler noget sjæl og engagement i mange ting i dag, men sjæ-len har Louis Nielsen altså i dén grad stadig. Jeg kan godt lide den personlige betjening, at man kommer hinanden lidt mere ved, og at man i det hele tager sig godt og samvit-tighedsfuldt af hinanden – også når det handler om den måde, man behandler sine kun-der på, siger Bente Jensen, som i allerhøjeste grad glæder sig til at komme i gang med arbejdet. Forventer travl åbning Udover gode tilbud er Thisteds nye optiker klar med lidt forfriskninger til kunderne, når det går løs på åbningsdagen, hvor Bente Jensen forventer stort rykind af kunder. - Der er altid stort pres på, når en ny Louis Nielsen butik åbner et eller andet sted i lan-det, men vi er klar og vil naturligvis knokle alt det, vi kan, for at servicere kunderne hur-tigst muligt, siger Bente Jensen, som i forbindelse med åbningen får ekstra assistance udefra. I det daglige kommer personalet til at bestå af Bente Jensen selv, en optiker mere samt to optikerassistenter. Topchef glad for partnerskab Den administrerende direktør for Louis Nielsen A/S, Mads Nygaard, er glad for, at dørene nu bliver slået op til butik nummer 54. Og han er ekstra glad for, at det er i Thisted. - Vores ambition er at øge antallet af butikker i Danmark til 86, heraf vil vi åbne mindst 20 allerede inden marts næste år. Det er i den forbindelse en fornøjelse, at vi med Bente Jensen i spidsen nu gør vores indtog i Thisted, siger Mads Nygaard. Han tilføjer, at Louis Nielsen meget længe har haft et ønske om at åbne i byen. Derfor er det en ekstra stor glæde, at det nu falder på plads. ###