Louis Nielsen indtager Nordvestsjælland

Optiker Michael K. Hansen åbner mandag 6. april ny Louis Nielsen-butik i Kalundborg og er dermed klar til at forsyne nordvestsjællænderne med kvalitetsbriller og -kontaktlinser til landets bedste priser.

Den landsdækkende optikerkæde Louis Nielsen A/S åbner mandag 6. april ny butik i Kalundborg. Butikken, der ligger i Kordilgade 30, bliver butik nummer 51 i den succesfulde optikerkæde, som trodser finanskrisen med en ambitiøs plan om at åbne mindst 20 nye butikker i løbet af 2009. Chefen for den nye butik i Kalundborg, optiker Michael K. Hansen, har mange års erfaring fra branchen og er samtidig særdeles lokalkendt. I de 15 år, der er gået, siden han begyndte på uddannelsen som optiker, har han blandt andet arbejdet som optiker i Slagelse, Holbæk og Ringsted. Sidste år arbejdede han også en periode i Kalundborg, så han er med andre ord helt på hjemmebane, når han nu skal stå i spidsen for Louis Nielsens indtog i Nordvestsjælland. - Jeg er utroligt glad for at få muligheden for at repræsentere Louis Nielsen A/S. Det er ikke blot branchens mest spændende brand, men også en særdeles fremgangsrig virksomhed, der baserer sin succes på en meget kundevenlig filosofi: Vi leverer kvalitetsbriller og –kontaktlinser til landets absolut bedste priser, siger Michael K. Hansen. Konkurrence til kundernes fordel - Optikerbranchen trænger til noget mere sund konkurrence til fordel for kunderne, og det er jeg glad for at være med til at sikre i Kalundborg og omegn, tilføjer Michael K. Hansen. Han er klar til at tage konkurrencen op med velkendte Louis Nielsen-tilbud som to par kvalitetsbriller for ét pars pris, designerstel fra modehuse som Tommy Hilfiger og Missoni til priser fra 1.695 kroner og individuelt tilpassede flerstyrkeglas til 2.700 kroner – vel at mærke for to glas. Michael K. Hansen har ansat optikerassistent Loa Paaschburg. Desuden er det planen at ansætte en optiker, så butikken i alt får tre medarbejdere. - Loa Paaschburg har for nylig taget en stylistuddannelse, og det betyder, at vi udover den almindelige, faglige vejledning kan tilbyde kunderne ekstra rådgivning om stil, mode og farvevalg, ligesom hun vil kunne give et par gode råd om make-up, så valget af brille bliver fuldstændig optimalt for den enkelte kunde, siger Michael K. Hansen. Kan du se pointen? På åbningsdagen er Kalundborgs nye optikerteam blandt andet klar med lidt forfriskninger til kunderne. - Vi tilbyder også gratis synsprøver til alle, så interesserede kan få tjekket, om de kan se pointen – eller om de trænger til briller, siger Michael K. Hansen med et smil og en slet skjult hentydning til Louis Nielsens landskendte reklameslogan. Onsdag 8. april har den nye Louis Nielsen-butik i Kordilgade 30 åbent til kl. 22, og her vil Michael K. Hansen hver time - fra og med kl. 17 til og med kl. 22 - uddele 10 par smarte kvalitetssolbriller fra Barito Design gratis. Topchef glad for partnerskab Den administrerende direktør for Louis Nielsen A/S, Mads Nygaard, deltager personligt i butiksåbningen i Kalundborg, og han er glad for at være med til at åbne butik nummer 51. - Vores ambition er at øge antallet af butikker i Danmark fra 50 til 86, heraf vil vi gerne åbne mindst 20 allerede i år, og det er en fornøjelse, at vi med Michael K. Hansen i spidsen nu gør vores indtog i det nordvestligste hjørne af Sjælland, siger Mads Nygaard og tilføjer, at Michael K. Hansen ikke blot bliver butikschef. Han bliver også partner i Lou-is Nielsen A/S. - Vi tilbyder som noget helt unikt i branchen en partnerskabsmodel, der åbner nye muligheder for ambitiøse og energiske optikere. Partnerskabet omfatter alle aspekter ved etableringen af en ny butik, lige fra finansiering og butiksindretning til markedsføring. Det giver optikeren mere tid til den gode og personlige kundebetjening på højeste faglige niveau, som skal kendetegne enhver Louis Nielsen-butik, siger Mads Nygaard. Se mere på www.louisnielsen.dk Fotos kan rekvireres hos PR & Communications Manager Tino Pedersen. Yderligere oplysninger: Michael K. Hansen Chefoptiker & Partner Tlf.: 96301910 / 30783043 E-mail: mkh@louisnielsen.dk Mads Nygaard Adm. direktør Louis Nielsen A/S Tlf. 20 99 99 59 E-mail: mads@louisnielsen.dk Tino Pedersen Sr. PR & Communications Manager Tlf.: 30783051 E-mail: tip@louisnielsen.dk Om Louis Nielsen A/S: Louis Nielsen A/S er en af Danmarks største optikerkæder med mere end 50 butikker over hele landet og godt 450 medarbejdere. Virksomheden sælger årligt mere end en kvart million briller og 25 millioner kontaktlinser. Virksomheden er grundlagt i Aalborg i 1978 af optikeren Louis Nielsen, og i 2005 blev Louis Nielsen A/S en del af den internationale optikerkæde Specsavers, som har mere end 1.300 butikker i 10 lande verden over. Louis Nielsen A/S har fortsat sit danske hovedkontor i Aalborg, mens Specsavers har internationalt hovedkontor på Guernsey i Den Engelske Kanal. Louis Nielsen A/S og Specsavers har som mission at levere briller og linser i den bedst mulige kvalitet til den bedst mulige pris.