Louis Nielsen leverer ny brilleteknologi til folket

Direktør Mads Nygaard hans kolleger fra Louis Nielsen over hele landet giver nu alle danskere mulighed for, at få gavn af den nyeste brilleteknologi. Individuelt tilpassede flerstyrkeglas har længe været forbeholdt den del af danskerne, som har flest penge på lommen men sådan er det ikke længere. Louis Nielsen i Vejle tilbyder nu briller med de nyeste og bedste glas til priser, hvor alle kan være med.

I årevis har mange danske brillebrugere været afskåret for at få brilleglas, som både kan lette deres hverdag og forbedre deres livskvalitet. Indtil nu har prisen for et par briller med individuelt tilpassede flerstyrkeglas været så høj, at den nærmede sig en halv månedsløn for en almindelig dansk lønmodtager Derfor har mange danskere holdt sig tilbage, når det gælder de nyeste og bedste brilleglas. Men nu fås den nyeste brilleteknologi hos Louis Nielsen til det halve af de hidtidige markedspriser.

Individuelt tilpassede flerstyrkeglas er sammen med det valgte stel skræddersyet til den enkelte brillebruger. Det vil sige, at de er specialtilpasset brugerens øjne og kompenserer optimalt for de forvrængninger, som altid findes i flerstyrkeglas. I praksis betyder det, at den del af brilleglasset, som giver et klart og uforvrænget syn er langt større end i almindelige flerstyrkeglas, og på den måde bliver det endnu lettere og mere naturligt at bruge briller. Det giver brillebrugerne en langt bedre synsoplevelse, en lettere hverdag – og dermed en bedre livskvalitet.

– Hos Louis Nielsen mener vi principielt ikke, at brilleteknologi, der kan forbedre livet for mange mennesker, skal være forbeholdt de få, som har råd. Alle danskere, som kan have gavn af individuelt tilpassede flerstyrkeglas, bør kunne få dem. Hidtil har vi ikke haft dem i vores sortiment, og hos andre optikere koster de hurtigt 7-8.000 kroner, men nu er Louis Nielsen på banen og gør noget drastisk ved prisen, siger Mads Nygaard, som er adm. direktør for Louis Nielsen.

Et sæt individuelt tilpassede flerstyrkeglas fra kvalitetsproducenten Pentax kan nu købes hos Louis Nielsen til 2.700 kroner ved samtidig køb af brillestel. Det er den pris som mange andre optikere tager for et enkelt brilleglas, og dermed har Louis Nielsen kappet 50 procent af den typiske markedspris for den nyeste brilleteknologi. Hvis man vælger almindelige efterbehandlinger, som f.eks. antirefleks og hærdning, så er prisen kun 3.200 kroner for et komplet sæt med to glas.

– Når vi ikke tidligere har tilbudt individuelt tilpassede flerstyrkeglas, så er det fordi det er et produkt, som er mere kompliceret at håndtere end almindelige brilleglas. Der er kort sagt mange flere ting at holde styr på, og derfor har det været nødvendigt for os at finde en løsning internt i Louis Nielsen. Den løsning har vi fundet sammen med Specsavers, som er vores internationale moderselskab, siger Mads Nygaard.

Louis Nielsen blev grundlagt af optikeren af sammen navn i Aalborg i 1978 og blev i 2005 en del af den internationale optikerkæde Specsavers. Også før Louis Nielsen blev en del af Specsavers var virksomheden kendt for at presse priserne nedad og lægge sig ud med resten af branchen - og med Specsavers i ryggen har Louis Nielsen fået adgang til produktudvikling, indkøb og logistik i verdensklasse, der understøtter rollen som branchens prispresser nr. 1.

For at gøre det overskueligt at købe briller har Louis Nielsen indført ”Klar pris” systemet, som betyder at de cirka 1.100 brilledesigns i kædens 50 butikker er inddelt i otte forskellige prisklasser, hver især tydeligt markeret med en farve, som går igennem overalt i butikkerne. Alle brillestel er inklusiv enkeltstyrkeglas uanset styrke og korrektion for eventuelle bygningsfejl, og så er priserne på andre glas og tilvalg sat tilsvarende i system.

Yderligere oplysninger på www.louisnielsen.dk.

Yderligere oplysninger kontakt:
Adm. direktør Mads Nygaard
Louis Nielsen A/S
E-mail: mads@louisnielsen.dk

Om Louis Nielsen:
Louis Nielsen er en af Danmarks største optikerkæder med 51 butikker over hele landet. Virksomheden er grundlagt i 1978 af optikeren Louis Nielsen i Aalborg og i 2005 blev Louis Nielsen en del af den internationale optikerkæde Specsavers, som har mere end 1.300 butikker i ti lande verden over. Louis Nielsen har fortsat sit danske hovedkontor i Aalborg, mens Specsavers har nordisk hovedkontor i København og internationalt hovedkontor på den engelske kanal-ø Guernsey. Louis Nielsen og Specsavers har som mission at levere briller og linser af den højeste kvalitet til overkommelige priser.