Louis Nielsen runder de første fem år i Ringsted

Optikerkæden Louis Nielsen har fundet sig godt til rette i Ringsted, hvor chefoptiker Caroline Blixenkrone-Møller og de seks medarbejdere nu kan se tilbage på de første fem år i byen efter en sommer, som salgsmæssigt har været hele 60 procent bedre end sidste sommer.

Louis Nielsen passer godt til Ringsted, og Ringsted passer godt til Louis Nielsen. Det kan chefoptiker Caroline Blixenkrone-Møller roligt konstatere i forbindelse med, at Louis Nielsen nu har været i byen i fem år. - Vi har især et rigtig godt tag i den lidt ældre kundegruppe. Blandt de 55 Louis Nielsen butikker landet over er vi faktisk den butik af alle, der har relativt bedst fat i de ældre kunder, og vi er selvfølgelig utroligt glade for den opbakning, som vi nyder i den kundegruppe, siger Caroline Blixenkrone-Møller. Hun oplever butikkens kunder som virkelig trofaste, og de snakker også meget sammen, og det betyder, at Louis Nielsen stille og roligt udbygger kundegrundlaget i takt med, at nuværende kunder anbefaler butikken til andre. - Vores kunder har som regel god tid og sætter pris på god, gammeldags service, og det er helt klart noget, som vi gør rigtig meget for at leve op til, siger Caroline Blixenkrone-Møller. Hun tilføjer med et smil, at Louis Nielsen selvfølgelig også helt klart satser på at have noget på hylderne for de yngre. Blandt andet designerstel fra brands som Tommy Hilfiger, Jasper Conran og FCUK. Til gengæld har Louis Nielsens klassiske 2For1-tilbud, hvor kunden kan få to par briller for ét par brillers pris, vist sig at appellere til alle aldersgrupper i Ringsted og omegn. - Der er to ting, som vi især fornemmer får folk til at komme hos os. Det ene er anbefalinger fra andre. Det andet er vores faste, lave priser. Jeg har det rigtig godt med at arbejde et sted, hvor vi beviser, at gode ting ikke behøver at være dyre, siger Caroline Blixenkrone-Møller. Chefoptikeren mener i øvrigt helt generelt, at Ringsted er en rigtig god by at drive forretning i. - Der sker mange ting, som trækker folk til byen fra et stort opland. Motorcykeltræf, Classic Cars-træf, Lions’ byfest og Open By Night her den sidste weekend i august er med til at skabe noget liv i byen, og det samme er arrangementer i Ringsted Kongrescenter eksempelvis, fastslår Caroline Blixenkrone-Møller, der har været chef for Louis Nielsen i Ringsted de seneste tre år. ###