Optiker Louis Nielsen åbner i Frihedens Butikscenter

Torsdag 4. november åbner den landsdækkende optikerkæde Louis Nielsen ny butik i Hvidovre

Chefoptiker og partner i den nye butik i Frihedens Butikscenter bliver den 44-årige Rico Nielsen, der har mange års erfaring som optiker i hovedstadsområdet. Han glæder sig rigtig meget til at skulle repræsentere Louis Nielsen i Hvidovre.

- Jeg har gennem mange år haft en drøm om at starte egen butik, så det er virkelig dejligt, at drømmen nu bliver til virkelighed. Det gør bestemt ikke det hele dårligere, at det ligefrem er i Hvidovre, som jeg kender rigtig godt fra mit tidligere arbejde, siger Rico Nielsen.

Hvidovre er sagen
Baseret på sin viden og erfaring med Hvidovre som handelsby har Rico Nielsen længe haft kikkerten rettet ind på netop denne del af hovedstadsregionen.

- Jeg er blevet tilbudt flere forskellige områder til min butik, men jeg har hele tiden ønsket, at det skulle være Hvidovre. Hvidovre har 48.000 indbyggere, og det har altid for mig fremstået som en bydel med nogle meget rare indbyggere. Det sætter jeg uendelig stor pris på, siger Rico Nielsen og fortsætter:

- Og jeg mener faktisk også, at Louis Nielsens koncepter er som skræddersyet til folk i Hvidovre. Det at vi virkelig giver folk noget for pengene, at de kan få to par briller for ét par brillers pris og de mange andre stærke koncepter, det er jo noget, som går rent ind alle steder i landet, hvor vi har butikker, så det er jeg slet ikke i tvivl om, at det også vil gøre i Hvidovre, siger Rico Nielsen.

Butik i godt center
Rico Nielsens butik kommer til at ligge i Frihedens Butikscenter - en placering, som Rico Nielsen er særdeles glad for.

- Jeg glæder mig bare så meget til at kunne koncentrere mig om kontakten med kunderne. Det er det, jeg sætter allermest pris på i forhold til mit arbejde.

Erfaren og kompetent
44-årige Rico Nielsen er særdeles erfaren i branchen og har løftet en lang række forskellige opgaver gennem årene.

Han er udlært optiker i 1990 efter endt læretid hos Albertslund Optik. Derefter rykkede han til Topsyn i Ishøj, hvor han i 1993 blev butikschef. Topsyn blev senere til Synoptik, og frem til 2005 stod Rico Nielsen således i spidsen for Synoptik i Ishøj. De seneste fire et halvt år har han været chef for Synoptik i Roskilde.

Sideløbende har den 44-årige optiker fungeret som regionscoach, blandt andet med ansvar for kædens butikker i Hvidovre-området, som han således kender særdeles godt. Rico Nielsen har desuden en lederuddannelse i bagagen, ligesom han har en bachelorgrad i butiksdrift fra Copenhagen Business School.

Den kommende partner og butiksindehaver bor privat med sin familie i Solrød, der har dannet base for familien gennem de seneste 18 år.

Åbningsfest

Der bliver masser af aktiviteter og gode tilbud, når Rico Nielsen slår dørene op torsdag 4. november. Blandt andet er der gratis synsprøver de første 14 dage efter åbningen. Desuden er der et ekstra godt tilbud. Hos Louis Nielsen kan kunderne altid vælge at få et 2for1 tilbud, hvor kunden får to par briller for ét par brillers pris. I anledningen af åbningen kan man dele dette tilbud med sin ægtefælle, kæreste, en ven eller en helt fjerde, som man bare har lyst til at dele noget godt med.

- Vi håber, at rigtig mange vil kigge forbi og hilse på os, når vi slår dørene op, siger Rico Nielsen.

Tino Pedersen Head of PR & Communication
E-mail: tip@louisnielsen.dk

Louis Nielsen A/S er en af Danmarks største optikerkæder med mere end 60 butikker og 500 medarbejdere over hele landet. Virksomheden sælger årligt mere end en kvart million briller og 25 millioner kontaktlinser. Virksomheden er grundlagt i Aalborg i 1978 af optikeren Louis Nielsen, og i 2005 blev Louis Nielsen A/S en del af verdens største privatejede optikerkæde Specsavers, som har mere end 1.400 butikker i 10 lande verden over. Louis Nielsen A/S har fortsat sit danske hovedkontor i Aalborg, mens Specsavers har internationalt hovedkontor på Guernsey i Den Engelske Kanal. Louis Nielsen A/S og Specsavers har som mission at levere høj kvalitet til faste, lave priser.