Optiker Louis Nielsen åbner i Nørregade i Vejen

Torsdag 24. februar åbner den landsdækkende optikerkæde Louis Nielsen ny butik i Vejen

Chefoptiker Michael Biegala og optiker Sebastian Scheel Hansen kommer til at stå i spidsen for den nye Louis Nielsen butik på adressen Nørregade 18, og de glæder sig begge til at skulle repræsentere Louis Nielsen i Vejen.

- I Louis Nielsen har vi i forvejen rigtig mange kunder fra Vejen-området, så det er en fornøjelse, at vi nu får muligheden for at rykke ind i byen og servicere disse gode, trofaste kunder – samt naturligvis helt nye kunder, siger den 33-årige chefoptiker Michael Biegala, som i forvejen er chef for Louis Nielsens butik i Kolding.

Sebastian Scheel Hansen glæder sig ligeså meget til butiksåbningen.

- Jeg synes, at Vejen virker som en rigtig god og driftig handelsby, så jeg ser virkelig frem til at skulle drive optikerbutik i byen, siger Sebastian Scheel Hansen, som også privat flytter til Vejen sammen med kæresten.

Louis passer til Vejen
Michael Biegala har efterhånden flere års erfaring i Louis Nielsen og har det seneste års tid stået i spidsen for butikken i Kolding. I forbindelse med butiksåbningen i Vejen er han blevet udnævnt til partner i optikerkæden og bliver dermed også medejer af Vejen-butikken.

- Det bliver en spændende udfordring for mig og selvfølgelig også meget motiverende at blive medejer af en butik, siger Michael Biegala og fortsætter:

- Og jeg mener faktisk også, at Louis Nielsens koncepter passer virkelig godt ind her. Vi er jo trods alt jyder, som ikke er helt ukritiske med, hvad vi egentlig får for pengene, og der har vi i Louis Nielsen stærke koncepter som 2for1, hvor man får to par briller for ét par brillers pris, enkeltstyrkeglas følger altid med i vores priser, og vi har blandt andet også landets billigste 1-dags kontaktlinser. Alt i alt er det koncepter, som går rent ind de fleste steder, siger Michael Biegala. Han tilføjer, at en anden af Louis Nielsens store forcer er leverancer af skærm- og sikkerhedsbriller til virksomheder.

Sebastian Scheel Hansen vurderer, at Louis Nielsens åbning i Vejen uden tvivl vil øge konkurrencen blandt optikerne i området - til fordel for kunderne.

- I Louis Nielsen sætter vi pris på noget sund og fri konkurrence til kundernes fordel, og det vil kun glæde os, hvis vi kan sætte lidt gang i optikerbranchen, siger den 24-årige optiker med et smil.

Erfaring og entusiasme
Vejens nye optikerduo er en god blanding af erfaring og begejstret entusiasme.

33-årige Michael Biegala har arbejdet hos Louis Nielsen siden 2004. Langt det meste af tiden i butikken i Kolding. Efter optiker-autorisationen kom i hus, har han blandt andet vikarieret som chef for butikken i Fredericia, før han for et års tid siden blev udpeget som chef og daglig leder af butikken i Kolding.

Michael Biegala er således både en rutineret og dygtig optiker samtidig med, at han er højt værdsat i virksomheden som chef.

Hele livet i optikerbranchen
24-årige Sebastian Scheel Hansen er nyuddannet optiker, men har reelt slået sine folder i branchen i 24 år! Forklaringen er, at han faktisk er 4. generation af optikere i familien. Hans oldefar startede i optikerbranchen i 1920, hans morfar var optiker i Randers, og såvel hans mor som far har arbejdet i optikerbranchen i mere end en menneskealder og gør det stadig.

Mor, Dorte Scheel Hansen, er medejer af Louis Nielsen butikken i Kolding, men arbejder til daglig for Louis Nielsen-kæden på landsplan. Hun bliver i øvrigt også partner og medejer af butikken i Vejen. Far, Jens-Ove Hansen, er Retail-direktør for hele Norden i verdens største privatejede optikerkæde, Specsavers, der ejer Louis Nielsen.

- Jeg er vokset op med faget og har leget meget i optikerbutikker, siden jeg var barn. Nu ved jeg, hvad jeg skal bruge alle de instrumenter og ting til, som jeg legede med som barn, siger Sebastian Scheel Hansen med et smil og tilføjer, at hans storebror, Christoffer Scheel Hansen, også er uddannet optiker.

Butiksholdet hos Louis Nielsen kommer i øvrigt til at bestå af optiker Bettina Westh Roed, der har 11 års erfaring i Louis Nielsen og desuden er lokalkendt, eftersom hun bor i Flerup mellem Vejen og Kolding. Med på holdet er desuden assistent Pernille N. Hansen, som de seneste halvandet år har arbejdet hos Louis Nielsen i Kolding.

Åbningsfest
Der bliver masser af aktiviteter og gode tilbud, når dørene bliver slået op hos Louis Nielsen i Nørregade torsdag 24. februar kl. 9.30. Blandt andet er der gratis synsprøver de første 14 dage efter åbningen. Louis Nielsen vil desuden byde på en særlig fordelagtig version af 2for1 tilbuddet, idet kunderne kan få to par briller for ét par brillers pris ved valg af stel fra blot 495 kroner.

- Selvfølgelig har vi også lidt godt til ganen, og vi håber, at rigtig mange har lyst til at kigge forbi og hilse på os, siger Sebastian Scheel Hansen.

Tino Pedersen Head of PR & Communication
E-mail: tip@louisnielsen.dk

Louis Nielsen A/S er en af Danmarks største optikerkæder med mere end 70 butikker og knap 600 medarbejdere over hele landet. Virksomheden sælger årligt mere end en kvart million briller og 25 millioner kontaktlinser. Virksomheden er grundlagt i Aalborg i 1978 af optikeren Louis Nielsen, og i 2005 blev Louis Nielsen A/S en del af verdens største privatejede optikerkæde Specsavers, som har mere end 1.400 butikker i 10 lande verden over. Louis Nielsen A/S har fortsat sit danske hovedkontor i Aalborg, mens Specsavers har internationalt hovedkontor på Guernsey i Den Engelske Kanal. Louis Nielsen A/S og Specsavers har som mission at levere høj kvalitet til faste, lave priser.