Optikerkæden Louis Nielsen åbner butik på Østerbro

Som led i en omfattende ekspansionsplan i Hovedstadsområdet og Nordsjælland åbner optikerkæden Louis Nielsen ny butik på Østerbrogade

Den landsdækkende optikerkæde Louis Nielsen åbner i dag, mandag 21. juni 2010, butik nummer 64. Den ligger på Østerbrogade 35, tæt på Trianglen, i hjertet af Kø-benhavn, og partner og chefoptiker bliver den 46-årige Gitte Langberg Hermansen fra Rødovre. Gitte Hermansen har længe glædet sig til den store dag. - Det er det helt rigtige tidspunkt i mit liv, at der sker noget nyt, og jeg er virkelig glad for at få denne mulighed hos Louis Nielsen, siger Gitte Hermansen. Der har været stor interesse for at åbne Louis Nielsen butikken på Østerbro, men i sidste ende faldt valget på Gitte Hermansen, fordi hun kan byde på en imponerende erfaring. Faktisk træder hun ind i Louis Nielsen som en af de mest erfarne overhove-det. 24 år i Synoptik Karrieren byder på 24 år hos Synoptik, hvor det hele begyndte i 1982 i lære som optiker og med praktikophold på Nørrevold. Da uddannelsen var i hus, blev hun ansat som optiker i Lyngby Storcenter og de efterfølgende år har hun løftet opgaver på Amager, i Hillerød, i Scala, på Kongens Nytorv, I Hørsholm, Lyngby Storcenter og Herlev. Hun har desuden en grundig lederuddannelse bag sig og har i mere end 20 år bestridt lederstillinger i optikerbranchen. Gitte Hermansen skiftede i 2006 til Profil Optik, hvor hun har været souschef og arbejdet på deltid. God stemning - Jeg glæder mig til at være chef igen. Jeg sætter stor pris på personalepleje og det at kunne styre ens egen hverdag. At jeg så også får chancen med en Louis Nielsen butik lige midt i smørhullet af København er jo helt fantastisk, siger Gitte Hermansen Klart koncept Hun er meget glad for hele Louis Nielsens forretningskoncept, som er noget, hun virkelig kan stå inde for. - Konceptet er kort, klart og præcist. Det kan kunderne godt lide, og så slipper man også for at skulle give en masse forklaringer på, hvorfor prisen er, som den er, siger Gitte Hermansen. Topchef glad for partnerskab Administrerende direktør i Louis Nielsen, Mads Nygaard, er glad for, at dørene nu bliver slået op til butikken på Østerbro. - Med Gitte Hermansens erfaring og kompetence samt en placering tæt på Trianglen er det en meget stor fornøjelse for os at kunne åbne endnu en butik i hovedstadsom-rådet. Det bliver vores butik nummer 64 og et vigtigt skridt på vej mod de 86 butik-ker, som vi skal op på inden for et par år, siger Mads Nygaard.