Pavla på fornem 3. plads i London

Pavla Schlägerová gjorde onsdag aften en rigtig god figur ved den internationale modelfinale Spectacle Wearer of The Year i London

20-årige Pavla Schlägerová fra Aalborg repræsenterede Danmark på fornem vis, da hun onsdag aften stod på catwalken i London i finalen i den internationale modelkonkurrence Spectacle Wearer of The Year 2010.

Den universitetsstuderende aalborgenser hentede en flot 3. plads hjem til Danmark og gjorde stort indtryk på dommerpanel og publikum med sit sprudlende humør og sin smittende personlighed. Sammen med 3. pladsen vinder Pavla Schlägerová blandt andet et weekendophold for to i London, inklusiv lommepenge, en goody bag med hårprodukter m.v. fra Andrew Barton, hudplejeprodukter fra Simple og et gavekort til Specsavers/Louis Nielsen.

Konkurrencen blev vundet af 20-årige Benny Glendinning fra Nordirland. Han vinder et års modelkontrakt med det internationalt anerkendte modelbureau Storm Model Management, der blandt andet også repræsenterer stjerner som Carla Bruni, Cindy Crawford og Eva Herzigova. Blandt meget andet scorer den 20-årige nordirske student også en to-ugers ferie med alt betalt til Caribien.

Familien heppede
Pavla Schlägerová scorede adgangsbilletten til den storstilede finale på Victoria & Albert Museum, da hun i august vandt finalen i Louis Nielsens modelkonkurrence Årets Brillelook 2010 – en finale, der blev afholdt på catwalken i Forum København og vist på tv.

Pavla Schlägerová rejste til London tirsdag og har blandt andre haft sin kæreste, mor og lillebror med som heppekor. Både tirsdag og onsdag bød på masser af forberedelser og prøver forud for selve finaleshowet onsdag aften.

For den 20-årige aalborgenser var det noget ganske særligt at repræsentere Danmark.

- Jeg er helt sikkert stolt af at repræsentere Danmark, ikke mindst på grund af det faktum, at jeg ikke er dansker, siger Pavla Schlägerová med et smil. Hun er født i Tjekkiet, men har boet i Danmark i mere end 10 år.

Danmark var i øvrigt også repræsenteret i dommerpanelet i form af modediktator, forfatter, designer og brilleeksepert Jim Lyngvild. Udover at have designet eksklusive brillekollektioner under navnet Jim Wild udgav han for få uger siden en eksklusiv bog om briller med titlen ”Eye Wear”.

Tino Pedersen Head of PR & Communication
E-mail: tip@louisnielsen.dk

Louis Nielsen A/S er en af Danmarks største optikerkæder med mere end 60 butikker og 500 medarbejdere over hele landet. Virksomheden sælger årligt mere end en kvart million briller og 25 millioner kontaktlinser. Virksomheden er grundlagt i Aalborg i 1978 af optikeren Louis Nielsen, og i 2005 blev Louis Nielsen A/S en del af verdens største privatejede optikerkæde Specsavers, som har mere end 1.400 butikker i 10 lande verden over. Louis Nielsen A/S har fortsat sit danske hovedkontor i Aalborg, mens Specsavers har internationalt hovedkontor på Guernsey i Den Engelske Kanal. Louis Nielsen A/S og Specsavers har som mission at levere høj kvalitet til faste, lave priser.