3 får Nokia N9 i sortimentet fra salgsstart

Nokia præsenterede tirsdag i denne uge Nokia N9 – den første smartphone med det nytænkende styresystem MeeGo - som kun kommer til salg hos to teleselskaber, hvor 3 er udvalgt som det ene.

Nokias N9 er den første smartphone med det banebrydende styresystem MeeGo. Den kommer i et nyt, innovativt design, hvor alle knapper foran på telefonen er væk, og et enkelt ”swipe” fra kanten af skærmen har gjort den fysiske ”hjem-knap” overflødig.

”Vi er stolte over, at Nokia har valgt 3, som et af de to selskaber, der skal sælge Nokia N9. Vi arbejder med Danmarks bedste datanetværk – og har formået at skabe os en position som smartphone-eksperten på det danske marked. Derfor glæder vi os til at være dem, der lancerer Nokia N9 med det helt nye MeeGo”, siger Mikkel Torsting, VP Consumer Sales & Marketing hos 3.

Nokia N9 har et Carl Zeiss 8 megapixel autofokus-kamera, navigation fra Nokia Maps. Og med 64GB i den første version af Nokia N9 er der rigelig plads til billeder, film, musik og alt, hvad man har behov for at tage med sig. Nokia N9 kommer senere i en version med 16GB hukommelse.

”Nokia N9 er et banebrydende produkt, som kombinerer en masse af de kvalitetsparametre, vi kender fra Nokia med et stærkt brugerinterface og masser af features. Vi er sikre på, at Nokia N9 vil begejstre mange af vores kunder,” siger Mikkel Torsting, VP Consumer Sales & Marketing hos 3.

Nokia N9 forventes at være i butikkerne og på 3.dk i slutningen af tredje kvartal 2011. Prisen vil blive annonceret forud for salgsstart.

For yderligere oplysninger se vores temasider: www.3.dk/d/nokia-n9-meego

Mette Christiansen, kommunikationskonsulent, 3 Danmark, e-mail: mette.christiansen@3.dk, mobil: 31 200 883

3 tilbyder danskerne mobiltelefoni og mobilt bredbånd på Danmarks bedste mobile datanetværk. I 2001 vandt 3 en 3G-licens og i 2010 en LTE-licens. Med kombinationen af 3’s eksisterende prisvindende 3G-netværk og det nye LTE-netværk, vil 3 også i fremtiden levere Danmarks bedste mobile datanetværk. 3 i Danmark er en del af Hi3G Access, som har mobillicenser i Danmark, Sverige og Norge og ejes af Hutchison Whampoa Ltd. (60 pct.) og Investor AB (40 pct.). Begge ejere har global industriel og teknologisk erfaring. 3 samarbejder desuden med selskaber i Hutchison Whampoa-gruppen, som har 3G-licenser i Australien, Østrig, Hongkong, Macau, Irland, Israel, Italien og Storbritannien. Du kan besøge 3 på www.3.dk.