3 klar med 4G/LTE på Frederiksberg

Fredag 28. september går teleselskabet 3 i luften med sit 4G/LTE-netværk på Frederiksberg. Dermed får indbyggerne på Frederiksberg glæde af landets suverænt bedste mobile datadækning med kombinationen af det nye 4G/LTE-netværk og 3’s prisvindende 3G-netværk. Og ja, vi hedder stadig 3!

I denne uge bliver der for alvor sat turbo på 3’s mobile datanetværk på Frederiksberg, når 4G/LTE-netværket bliver tændt. Med en maksimumhastighed op til 70 Mbit/s supplerer det nye netværk det eksisterende 3G-netværk, der i forvejen giver mulighed for en maksimumhastighed op til 32 Mbit/s. Kombinationen af de to netværk sikrer indbyggerne på Frederiksberg en suveræn mobil dataoplevelse.

”I praksis betyder opgraderingen af vores netværk på Frederiksberg, at 3’s kunder får en suveræn oplevelse uden hakker når man f.eks. streamer musik, ser video eller downloader store datamængder. Samtidig overflødiggøres den gammeldags ADSL-forbindelse som rigtigt mange husstande og virksomheder på Frederiksberg bruger i dag,” siger kommunikationschef Stine Green Paulsen fra 3.

I løbet af efteråret ruller 3 sit 4G/LTE-netværk ud over de største byer i Danmark, og inden året er omme, dækker 3 cirka halvdelen af Danmarks befolkning med det nye netværk. Samtidig afsluttes en landsdækkende opgradering af det eksisterende 3G-netværk, der giver mulighed for hastigheder helt op til 32 Mbit/s i hele netværket ved årets udgang. For at få gavn af de høje hastigheder er det naturligvis en betingelse, at man har en mobil eller et USB-modem, der understøtter den nye teknologi.

”Det bliver for alvor spændende, når der kommer nye fede smartphones, der kan udnytte de nye hastigheder. Et godt eksempel er den nye iPhone 5 som både understøtter det opgraderede 3G netværk og allerede fra november kan bruges på 3’s nye 4G/LTE-netværk. Indbyggerne på Frederiksberg er faktisk blandt de første i Danmark, der får mulighed for at udnytte alle mulighederne for en hurtig forbindelse med den nye iPhone,” siger Stine Green Paulsen.

3 tilbyder danskerne mobiltelefoni og mobilt bredbånd på Danmarks bedste mobile datanetværk. I 2001 vandt 3 en 3G-licens og i 2010 en LTE-licens. Med kombinationen af 3’s eksisterende prisvindende 3G-netværk og det nye LTE-netværk, vil 3 også i fremtiden levere Danmarks bedste mobile datanetværk. 3 i Danmark er en del af Hi3G Access, som har mobillicenser i Danmark og Sverige og ejes af Hutchison Whampoa Ltd. (60 pct.) og Investor AB (40 pct.). Begge ejere har global industriel og teknologisk erfaring. 3 samarbejder desuden med selskaber i Hutchison Whampoa-gruppen, som har 3G-licenser i Australien, Østrig, Hongkong, Macau, Irland, Israel, Italien og Storbritannien. Du kan besøge 3 på www.3.dk.