3 leverer positivt resultat for 2009

3 Danmark overgår forventningerne til resultatet for 2009 og kan fremvise positiv EBIT for hele året. Midt i finanskrisen har 3 skabt profitabel vækst med mange nye, gode telekunder og fokus på virksomhedens omkostninger.

Efter endnu et år med profitabel vækst og fokus på omkostningerne leverer 3 Danmark for første gang et positivt EBIT-resultat i årsregnskabet for 2009. 3 har tidligere meldt ud, at virksomheden ville opnå et positivt EBIT-resultat i 2010. Den positive udvikling i 3 Danmark gennem året har imidlertid medført, at virksomheden har nået målet allerede i 2009. ”Vi er stolte af at kunne vise så flotte tal, der endda overgår de forventninger, vi selv og vores ejere havde til os i starten af året – og så midt i en finanskrise. Den positive udvikling skyldes, at vi har været gode til at skabe profitabel vækst ved ikke bare at få mange nye kunder, men også de rigtig gode kunder. Samtidig har vi haft benhårdt fokus på vores omkostninger ved fx at investere i mere effektive salgskanaler,” siger Morten Christiansen CEO, 3 Danmark. 3 Danmark har i 2009 vist gode resultater inden for både mobiltelefoni og mobilt bredbånd, og målet er også fremover at få endnu flere danskere til at se fordelene ved at klippe de besværlige ledninger og undgå teknikerbesøg og i stedet opnå mobil adgang til internettet. 3’s næste store Eazyinternet-kampagne skydes netop i gang torsdag den 21. januar med den danske sangerinde Karen Rosenberg som ny frontfigur. 3 Danmark præsenterer det fulde regnskab i løbet af foråret. EBIT (Earnings Before Interest and Tax) bruges i finansverdenen om en virksomheds resultat før renter.