3 sætter fuld skrue på hastigheden i hele landet

3’s kunder får nu fornøjelsen af verdens hurtigste mobile bredbånd i hele landet, når 3 op-graderer netværket til 21 Mbit/s. 3 skruede i juni 2009 hastigheden op til 21 Mbit/s, men dengang var det kun i centrum af København og Århus, man kunne opnå de høje hastigheder. Nu får befolkningen i hele landet glæde af det hurtige mobile internet.

I juni 2009 skruede 3 i Danmark den nominelle hastighed i sit mobile bredbåndsnetværk op til 21 Mbit/s i cen-trum af København og Århus. I september kom hardwaren, der understøtter de høje hastigheder, og 3 introducerede i den forbindelse nye abonnementer. Nu tager 3 skridtet fuldt ud og giver hele den danske befolkning mulighed for at surfe på Danmarks hurtigste mobile bredbånd, når 97 % af 3’s netværk i dag bliver skruet op til 21 Mbit/s. ”Vi skal sikre, at vores kunder får det bedste bredbåndsprodukt hos os. I takt med, at danskerne skifter kablerne ud med mobilt bredbånd, øges kravene til hastighed og kapacitet. Vi ved, at 60 % af vores kunder har EazyInter-net som deres eneste internetforbindelse, og det forpligter. Ved nu at skrue hastigheden op til 21 Mbit/s i vores netværk i hele landet, giver vi vores kunder en endnu bedre oplevelse,” siger Morten Christiansen, CEO, 3 Dan-mark. I forbindelse med lanceringen af de nye abonnementer i september, introducerede 3 nye hastighedsbetegnelser for det mobile bredbånd, således at den nominelle hastighed på 21 Mbit/s i dag sælges som 16 Mbit/s, der er den effektive maksimumhastighed. Hastigheden i det mobile netværk vil altid være påvirket af, hvor brugeren befinder sig, geografiske forhold, antallet af samtidige brugere på sendemasten og den hardware der benyttes. Den oplevede hastighed forventes at ligge mellem 2-16 Mbit/s. Nyt, fleksibelt abonnement: 3 lancerer også et nyt fleksibelt abonnement til kunder, der har et varierende forbrug og derfor ikke ønsker at binde sig til et flatrate-abonnement. Abonnementet hedder EazyInternet Freedom og giver brugerne den mak-simale hastighed på både upload og download, der er i netværket. Abonnementet består af en fast månedlig ydelse på kun 49 kr., ingen binding og 50 MB til forbrug. Prisen er herefter 1 kr. pr. MB, men kan dog max løbe op i 399 kr. om måneden. Selvom abonnementet er forbrugsafregnet, er brugeren således stadig sikret, at regningen ikke løber løbsk. Der lanceres desuden et tilsvarende abonnement til 3’s erhvervskunder kaldet EazyInternet Professional Flex. Endelig introducerer 3 konceptet Samlerabat, der giver en besparelse på 100 kr. på et EazyInternet-abonnement, hvis man samler internet og mobiltelefoni hos 3. De nye abonnementer vil være tilgængelige i alle 3’s salgskanaler i dag.