Bliv den nye Scorsese via mobilen

Optag en film på din mobiltelefon og få dit mesterværk vist som forfilm til Spielberg-braget Super 8 i en række danske biografer. 3, TV2 Beep, Nokia, United International Pictures og biografer landet lancerer nu over et brag af en konkurrence, der skal få landets filmtalenter ud af starthullerne. Konkurrencen finder sted på 3’s Facebook-side.

Har du en filminstruktør i maven, og kan du optage video med din mobiltelefon, så har du nu en enestående chance for at vise den danske filmbranche dit talent. 3, TV2 Beep, Nokia, United International Pictures og 20 danske biografer er gået sammen om at skabe en talentkonkurrence for filmentusiaster. Filmen skal optages på en mobiltelefon og skal være mellem 1 og 6 minutter lang.

Selve konkurrencen finder sted på 3’s Facebook-side, hvor filmen uploades. Herefter kan alle øvrige Facebook-brugere stemme på deres favoritfilm. Undervejs i konkurrencen udvælger TV2 Beep hver uge Ugens Film, som vil blive vist på TV2 Beep. De ti film, der til slut har høstet flest stemmer, går videre til professionel bedømmelse af en jury bestående af:

1) Ulrik Krapper, direktør for Ungdomsfilmskolen Station Next
2) Jette Lehmann, scenograf på bl.a. Melancholia af Lars von Trier
3) Emil Nørholm, biografdirektør og Årets Biografperson 2009

Vinderfilmen bliver vist som forfilm til Super 8 i premiereugen i alle de deltagende biografer. Derudover belønnes vinderen med en privat forpremiere til Super 8 i sin lokale biograf med op til 40 venner. Ud over hovedpræmien løber vinderen med en række andre præmier fra konkurrencens øvrige arrangører, ligesom der også er flotte præmier til resten af top 10.

Facebook som både kundeservicekanal og legeplads
3 gik i luften med en officiel Facebook-side i september 2010 og har på rekordtid fået lidt over 9.000 medlemmer på siden. Derudover viser en analyse foretaget af Social Media-bureauet Crisp, at 3 har en ”engagement score* på 145, hvilket er blandt de højeste i Danmark og den højeste i telebranchen. Engagement score er et index, der viser, i hvor høj grad medlemmerne engagerer sig på siden i form af bl.a. besøg, indlæg og kommentarer.

Hemmeligheden bag det høje engagement er, ifølge 3’s Social Media Manager, en god balance mellem effektiv kundeservice og regelmæssig underholdning.

”Vi har fra starten taget Facebook meget seriøst som kundeservicekanal. Vi sidder klar til at besvare henvendelser fra kl. 8.00-20.00 på alle hverdage og bestræber os på at besvare henvendelser inden for to timer. Det sætter vores kunder stor pris på, og de benytter sig flittigt af tilbuddet. Men nu går en stor del af konceptet bag Facebook jo også ud på, at vi skal have det sjovt med hinanden. Derfor arrangerer vi minimum tre store konkurrencer for vores medlemmer om året. Super 8-konkurrencen er vores største konkurrence til dato, og vi glæder os meget til at se, hvad der gemmer sig af kreative talenter rundt om i landet,” siger Tanja Møller Andersen, Social Media Consultant hos 3 Danmark.

Læs mere om Super 8-konkurrencen på www.3.dk/nyheder/super-8

Deltag i Super 8-konkurrencen på http://www.facebook.com/3Danmark#!/3Danmark?sk=app_225032130843420

Alle 3’s konkurrencer er udviklet af Social Media-bureauet Nodes: www.nodes.dk

3’s Facebook-side er udviklet af mediebureauet Mindshare: www.mindshare.dk

Læs mere om Crisp’s engagement score: http://crispsocial.com/engagement-score

Tanja Møller Andersen, Social Media Consultant, 3 Danmark, e-mail: tanja.andersen@3.dk, mobil: 31 200 371.

3 tilbyder danskerne mobiltelefoni og mobilt bredbånd på Danmarks bedste mobile datanetværk. I 2001 vandt 3 en 3G-licens og i 2010 en LTE-licens. Med kombinationen af 3’s eksisterende prisvindende 3G-netværk og det nye LTE-netværk, vil 3 også i fremtiden levere Danmarks bedste mobile datanetværk. 3 i Danmark er en del af Hi3G Access, som har mobillicenser i Danmark, Sverige og Norge og ejes af Hutchison Whampoa Ltd. (60 pct.) og Investor AB (40 pct.). Begge ejere har global industriel og teknologisk erfaring. 3 samarbejder desuden med selskaber i Hutchison Whampoa-gruppen, som har 3G-licenser i Australien, Østrig, Hongkong, Macau, Irland, Israel, Italien og Storbritannien. Du kan besøge 3 på www.3.dk.