Endelig: 3 lancerer Samsung Galaxy Nexus

Så er der godt nyt til at alle Android-fans, for inden længe kommer Samsungs imponerende flagskibsmodel med det helt nye Android 4.0 ”Ice Cream Sandwich” til salg i Danmark hos 3. Der er tale om en helt ny type smartphone, der har potentialet til at skabe sin helt egen kategori i smartphone-genren.

Ventetiden og gisningerne er endelig forbi. Nu har Google og Samsung nemlig annonceret Galaxy Nexus, det helt nye Android smartphone-flagskib. Galaxy Nexus er et elegant ”hardware-powerhouse” med en super-skærm og ikke mindst den første smartphone med styresystemet Android 4.0 ”Ice Cream Sandwich”. 3 regner med at have telefonen på hylderne til julesalget og planlægger at afholde et spændende Galaxy Nexus ”hands on event”, for interesserede, i 3Huset inden den officielle lancering.

”Samsung og Google har i smuk harmoni skabt et virkelig gennemført Android-produkt, som jeg tror vil være med til at bane vejen for næste generation af smartphones. Formatet, der er lidt større, end vi hidtil har set, giver nærmest en fornemmelsen af at have en ”mini-tablet” i hånden, der dog stadig passer fint ned i lommen. Jeg tror, at denne nye type smartphones få sin helt egen kategori i smartphone-genren. Så vi er meget spændte på at lancere Androids svar på næste smartphone-generation inden jul,” siger Mikkel Torsting, Vice President, Consumer Market, 3 Danmark.

Du kan læse finde meget mere om Galaxy Nexus og skrive dig op til at modtage nyheder om eventet og lanceringen på: www.3.dk/d/samsung-galaxy-nexus/

Mette Christiansen, kommunikationskonsulent, 3 Danmark, e-mail: mette.christiansen@3.dk, mobil: 31 200 883.

Lasse Vejen Mathiasen, Online Business Analyst, 3 Danmark, e-mail: lasse.mathiasen@3.dk, mobil: 31 200 154.

Du kan altid kontakte den vagthavende kommunikationskonsulent i 3’s kommunikationsafdeling på mobil 31 200

3 tilbyder danskerne mobiltelefoni og mobilt bredbånd på Danmarks bedste mobile datanetværk. I 2001 vandt 3 en 3G-licens og i 2010 en LTE-licens. Med kombinationen af 3’s eksisterende prisvindende 3G-netværk og det nye LTE-netværk, vil 3 også i fremtiden levere Danmarks bedste mobile datanetværk. 3 i Danmark er en del af Hi3G Access, som har mobillicenser i Danmark, Sverige og Norge og ejes af Hutchison Whampoa Ltd. (60 pct.) og Investor AB (40 pct.). Begge ejere har global industriel og teknologisk erfaring. 3 samarbejder desuden med selskaber i Hutchison Whampoa-gruppen, som har 3G-licenser i Australien, Østrig, Hongkong, Macau, Irland, Israel, Italien og Storbritannien. Du kan besøge 3 på www.3.dk.