Hang til sol og vild med golf?

November måned viser sig fra sin vante side – årstiden taget i betragtning. Det er gråvejr, regnvejr og blæsende, og med flere måneders vintervejr i sigte kan de fleste få lyst til at flygte til varmere himmelstrøg. Livsstilsselskabet Live & Play er i disse uger ved at gøre klar til at tage imod deres første gæster i Sydspanien – det er golfentusiaster, der har mulighed for at rive et par måneder ud af kalenderen, og som er vilde med det lys og den varme som Costa del Sol kan tilbyde i det sene efterår og det tidligere forår.

Drømmer du om fine grønne golfbaner med lyse eftermiddage og aftner, og nætter hvor temperaturen sjældent kommer under 10 grader om natten? Kunne du have lyst til at tage et par måneder væk fra mørke og stormfulde Danmark og kombinere lys og varme med et veletableret fællesskab i det sydspanske, så har Live & Play nu gjort det muligt – endda for rimelige priser, hvor de fleste kan være med. Krisetider skaber også positive muligheder, og tilbuddet fra Live & Play er bestemt en konsekvens af den økonomiske krise. Ifølge Lars West, der er medstifter af Live & Play, er det først og fremmest muligheden for overhovedet at indgå et samarbejde med de spanske golfklubber, der er opsigtsvækkende, men også prisen er blevet forhandlet så langt ned, at rigtig mange golfentusiaster har mulighed for at være væk i én, to eller måske endda tre måneder ad gangen. ”For bare 2 år siden var det fuldstædig umuligt at lave en fast aftale med golfklubberne på Solkysten. Nu er det pludselig muligt at etablere et samarbejde, hvor vores danske gæster får de samme vilkår som de får på banerne herhjemme i deres danske klub – og så endda til en helt igennem overskuelig pris. 2 personer kan nemlig nu for bare 15.000 kroner tage af sted en hel måned med bolig og fuld adgang til én af golfbanerne”, siger Lars West. Lars West bor selv i Estepona, han er udenlandsdansker og spiller golf både i Spanien og i Danmark. Han sammenligner golfmedlemskabet i Estepona og Marbella med det medlemskab, han selv har i Hornbæk Golfklub. Udover muligheden for at spille golf under sydligere himmelstrøg, så kan man også spare penge på både tandpleje og køb af briller i Spanien - og det økonomiske regnskab går fint op, for man får faktisk stort set dækket rejseudgifterne ved at få foretaget tandpleje i udlandet – og man kan gøre det trygt og sikkert, behandlingerne bliver nemlig udført af danske tandlæger i Spanien. Golf er selvfølgelig hovedformålet på disse ophold, men der er også masser af andre sociale aktiviteter som gæsterne kan deltage i, når de rejser med Live & Play. I hverdagen arrangeres der både bridge- og bowlingaftener, og der er mulighed for at få danseundervisning og komme til fælles middage på udvalgte restauranter. Kort sagt, så er der rigtig mange ting at tage sig til, også selv om man ikke er hjemme i Danmark. Live & Play tilbyder således et pusterum fra den danske vinter, som de fleste ellers blot må drømme om. Opholdene i både Estepona og Marbella kan være af én, to eller tre måneders varighed. Priserne starter ved 15.000 kroner for to personer i en måned i en 3-værelses lejlighed med adgang til alle golfklubbens faciliteter og med mulighed for betragtelige rabatter på så godt som alle andre golfbaner på Costa del Sol. Du kan læse mere om konceptet for Live & Play på www.liveandplay.eu. De vedlagte billeder kan frit benyttes af medierne. Yderligere oplysninger: Lars West Mobil +34 655 200 195 Kontor: +34 951 775 050 E-mail: lw@liveandplay.eu