Køb mobil på… mobilen

For fremtiden behøver du ikke at sidde foran computeren for at shoppe ny mobil online. Som den første danske teleoperatør har 3 lanceret en ny mobiltilpasset webshop, som gør det nemt og overskueligt at købe ny mobiltelefon via sin smartphone. 3’s nye mobilwebshop findes på 3.dk

3 har i et stykke tid haft en mobiltilpasset version af 3.dk, hvor kunderne kunne få et overblik over udvalget af mobiler, få hjælp fra Kundeservice, finde en 3Butik eller logge på selvbetjening, men nu bliver det også muligt at købe telefoner på mobilversionen af i.3.dk. Det skyldes, at 3 har konstateret, at en stadig stigende andel af besøgene på 3.dk kommer fra mobile enheder. Lige nu mere end 25 % - et tal der stadig stiger.

“Med den fart vi ser i udviklingen af den mobile webtrafik, er det helt logisk, at man også skal kunne købe ny mobil direkte fra sin smartphone. I øjeblikket kender stigningen i denne trafik tilsyneladende ingen grænser, og vi forudser, at vi inden for en meget overskuelig fremtid vil opleve, at halvdelen af de besøgende på 3.dk kommer fra smartphones. Det er en udvikling, der naturligvis hænger tæt sammen med, at 3’s kunder bruger det mobile bredbånd langt mere end kunderne hos andre teleselskaber,” siger David Demsitz, Head of Online hos 3.

På det nye mobiltilpassede website, i.3.dk, kan man se, hvilke smartphones 3 har til salg lige nu, informationer om de forskellige telefoner samt priser på mobiler med forskellige typer abonnementer. Hvad enten man bliver ny kunde hos 3 i forbindelse med købet eller forlænger sin tid som kunde hos 3 og får en ny mobil, så er det nemt og overskueligt at komme igennem købsprocessen mobilt og med fingerspidserne.

3 tilbyder danskerne mobiltelefoni og mobilt bredbånd på Danmarks bedste mobile datanetværk. I 2001 vandt 3 en 3G-licens og i 2010 en LTE-licens. Med kombinationen af 3’s eksisterende prisvindende 3G-netværk og det nye LTE-netværk, vil 3 også i fremtiden levere Danmarks bedste mobile datanetværk. 3 i Danmark er en del af Hi3G Access, som har mobillicenser i Danmark og Sverige og ejes af Hutchison Whampoa Ltd. (60 pct.) og Investor AB (40 pct.). Begge ejere har global industriel og teknologisk erfaring. 3 samarbejder desuden med selskaber i Hutchison Whampoa-gruppen, som har 3G-licenser i Australien, Østrig, Hongkong, Macau, Irland, Israel, Italien og Storbritannien. Du kan besøge 3 på www.3.dk.