Netværksproblemer rammer 3’s kunder

3’s kunder på Sjælland og dele af Fyn og Jylland blev her til eftermiddag ramt af driftsforstyrrelser, som gør det umuligt at ringe, sende SMS’er eller bruge det mobile bredbånd. 3’s teknikere arbejder på højtryk for at løse problemet, og driften i 3’s netværk ventes at være normal inden for kort tid.

3’s kunder på Sjælland og dele af Jylland og Fyn blev tirsdag eftermiddag ramt af driftsforstyrrelser. Det skyldes, at et kraftværk i Sverige, der leverer strøm til 3, oplevede et midlertidigt nedbrud. Dele af 3 Danmarks kernenetværk står i Sverige. Strømmen er nu genoprettet, og 3 er gradvist ved at starte netværket op igen. Driften ventes at være normal inden for et par timer.

”Normalt ville 3’s eget reservestrømanlæg træde i stedet, men tilfældet ville, at vores teknikere arbejdede på anlægget netop, som strømmen gik ned. Vi beklager de gener det medfører for vores kunder,” siger Stine Green Paulsen, kommunikationschef i 3 Danmark.

Den øjeblikkelige status på 3’s netværk kan følges på: http://www.3.dk/Privat/Kundeservice/Driftsinformation/

Stine Green Paulsen, kommunikationschef, 3 Danmark, e-mail: stine.greenpaulsen@3.dk, mobil: 31 200 400. Midlertidigt: 52 434 189.

3 tilbyder danskerne mobiltelefoni og mobilt bredbånd på Danmarks bedste mobile datanetværk. I 2001 vandt 3 en 3G-licens og i 2010 en LTE-licens. Med kombinationen af 3’s eksisterende prisvindende 3G-netværk og det nye LTE-netværk, vil 3 også i fremtiden levere Danmarks bedste mobile datanetværk. 3 i Danmark er en del af Hi3G Access, som har mobillicenser i Danmark, Sverige og Norge og ejes af Hutchison Whampoa Ltd. (60 pct.) og Investor AB (40 pct.). Begge ejere har global industriel og teknologisk erfaring. 3 samarbejder desuden med selskaber i Hutchison Whampoa-gruppen, som har 3G-licenser i Australien, Østrig, Hongkong, Macau, Irland, Israel, Italien og Storbritannien. Du kan besøge 3 på www.3.dk.