Nye 4GLTE smartphones fra Sony og Samsung

Med to spritnye high-end smartphones fra Sony og Samsung er der nu for alvor noget at vælge imellem for dem, der gerne vil koble sig på nettet via 3’s ultrahurtige 4G/LTE-netværk. Sony Xperia V og Samsung Galaxy Note II LTE kan begge forudbestilles hos 3 fra i dag.

Med de to nye lækre 4G/LTE smartphones fra Sony og Samsung har de hastighedshungrende kunder hos 3 for alvor noget at se frem til. Foruden Sony Xperia V og Samsung Galaxy Note II LTE har 3 også Samsung Galaxy S 3 LTE og Apples iPhone 5 på hylden, og dermed er der lagt op til et efterår og en vinter med fuld fart på.

”Der er lagt op til et virkeligt spændende efterår med nye interessante modeller fra alle de store producenter af smartphones. De to nyeste telefoner, som kan forudbestilles hos 3 nu, er spækket med nye features pakket i lækkert design, og med 4G/LTE kommer der for alvor fart over feltet. Hos 3 har vi satset massivt på at udbygge vores 3G-netværk, og vi har også åbnet vores lynhurtige 4G/LTE-netværk, hvor vi p.t. dækker 69 byer. Resultatet er et netværk, der dækker bredt i hele Danmark med høj hastighed, så brugerne ikke mister forbindelsen eller går ned i hastighed, når de bevæger sig rundt,” siger Mikkel Torsting, der er direktør for privatmarkedet hos 3.

Sony Xperia V har en 4,3” touchskærm med en opløsning på 1280x720 pixels i 16 millioner farver drevet af en BRAVIA® Engine 2 videoprocessor. Som en af de eneste high-end smartphones på markedet er den vandafvisende og kan faktisk bruges i regnvejr. Xperia V har en 1,5 GHz dual core processor og er baseret på Android 4.0. Den har et 13 megapixel HD kamera, og med et HDMI-kabel kan man sende billeder optaget med telefonen eller film downloadet fra nettet direkte op på sin fladskærm.

Samsung Galaxy Note II LTE er opfølgeren til Galaxy Note og kommer med en stor og lysstærk HD Super AMOLED-skærm på 5,5” og med 16:9 format, så den kan vise film i rette format. Telefonen har en 1,6 GHz quad core processor og et kraftigt batteri, som gør den hurtigere og bedre at multitaske på end dens forgænger. Samtidig kommer Samsung Galaxy Note 2 LTE med 2 GB RAM hukommelse og et 8 megapixel kamera. Telefonen leveres med en længere og tyndere S Pen med såkaldt Air View-funktion, hvilket betyder, at man ved at pege på skærmen, men uden at røre, kan få mapper til at åbne sig og vise indhold uden, at hele skærmbilledet skifter.

Begge smartphones understøtter 3’s 4G/LTE-netværk med en maksimumhastighed op til 70 Mbit/s samt 3’s prisvindende 3G-netværk, der giver mulighed for hastigheder op til 32 Mbit/s over det meste af landet.

Sony Xperia V fås i sort og koster kr. 2.475 med 3Fordel 15Timer abonnement, minimumspris over 6 måneder kr. 4.368. Den kan forudbestilles hos 3 nu og fås på 3.dk og i 3’s butikker fra slutningen af november.

Samsung Galaxy Note II LTE fås i grå og koster 3.395 kr. med 3 Fordel 15Timer, minimumspris over 6 måneder kr. 5.288. Den kan forudbestilles hos 3 nu og fås på 3.dk og i 3’s butikker fra slutningen af november.

Læs mere om Sony Xperia V på www.3.dk/sony-xperia-v - og om Samsung Galaxy Note II LTE på www.3.dk/samsung-galaxy-note-2/.

3 tilbyder danskerne mobiltelefoni og mobilt bredbånd på Danmarks bedste mobile datanetværk. I 2001 vandt 3 en 3G-licens og i 2010 en 4G LTE-licens. Med kombinationen af 3’s prisvindende 3G-netværk og det nye 4G LTE-netværk, leverer 3 Danmarks bedste mobile datanetværk. 3 i Danmark er en del af Hi3G Access, som har mobillicenser i Danmark, Sverige og Norge og ejes af Hutchison Whampoa Ltd. (60 pct.) og Investor AB (40 pct.). Begge ejere har global industriel og teknologisk erfaring. 3 samarbejder desuden med selskaber i Hutchison Whampoa-gruppen, som har 3G-licenser i Australien, Østrig, Hongkong, Macau, Irland, Israel, Italien og Storbritannien. Du kan besøge 3 på www.3.dk.