Specialpris til Kost & Ernæringsforbundet

Danish Meat Association var i dag vært ved en stor teaterkonference i København, hvor DMA uddelte årets Kantinepris og som noget helt nyt en specialpris til Kost & Ernærings-forbundet. Forbundet blev belønnet for udviklingen og implementeringen af det nye kon-cept ” Den gode hverdagsmad”, der i den kommende tid vil komme hele branchens stor-køkkener og kantiner til gode.

Den gode hverdagsmad er et koncept, der er udviklet af Kost & Ernæringsforbundet og som henvender sig til de mange medlemmer, der hver eneste dag laver en million måltider til ansatte, beboere og elever over hele landet. Målsætningen for dette sociale projekt er at gøre det daglige måltid til en god oplevelse og give brugerne en fornemmelse af medbestemmelse, indflydelse og lyst til at smage nye spændende retter og smagsvarianter. - Kost & Ernæringsforbundet har foretaget et banebrydende stykke arbejde, og derfor har vi helt ekstraordinært besluttet at tildele dem denne særpris. Forbundet har ikke bare her i Danmark gjort opmærksom på deres koncept ”Den gode hverdagsmad”, de har også deltaget på verdensudstillingens Expo Zaragoza 2008 og således bevist, at de vil dele deres erfaringer med alle. De er klarsynede og nytænkende, og en stor gevinst for branchen, siger Torben Blok, chefkonsulent i Danish Meat Association. I det nye koncept bevæger Kost & Ernæringsforbundet sig ud over branchens almindelige arbejdsområde, for nu er det ikke kun nok at sikre gode og sunde råvarer, forbundet vil også gøre en forskel på det menneskelige og sociale plan, og derved for eksempel give plejehjemsbeboere bedre vilkår og større medbestemmelse på deres egen kost – og derved sikre den gode smag til glæde for den enkelte. Specialprisen blev således i dag tildelt Kost & Ernæringsforbundet på en teaterkonference i København, hvor også årets Kantinepris blev uddelt. Kantinen hos Vestas Technology i Århus blev vinder af årets hovedpris, fordi de om nogen har været med til at fokusere på den gode smag i måltiderne, der bliver serveret både til morgenmad, frokost og aftenmøder. Fakta om Vinderen: Kost & Ernæringsforbundet er en faglig forening, der hver dag varetager interesser i Danmark, Færøerne og Grønland indenfor følgende kost- og ernæringsfaglige grupper: • Professionsbachelorer og studerende indenfor ernæring og sundhed • Økonomaer (herunder køkkenledere) • Procesteknologer med speciale i fødevarer samt procesteknologstuderende • Ernæringsassistenter (herunder køkkenassistenter) samt ernæringsassistentelever Foreningens formand har siden 2004 været økonoma Ghita Parry, og hun var mødt op til konferencen for at repræsentere forbundet og de cirka 9000 medlemmer. Yderligere information om konceptet ”Den gode hverdagsmad” kan findes på forbundets hjemmeside www.kost.dk. Det er første gang, at Danish Meat Association vælger at uddele en særpris til en af branchens aktører, og overraskelsen var da også stor, da den nye pris blev uddelt i dag. Igennem de sidste seks år har branchen dog mødtes til uddelingen af Kantineprisen, som i år gik til kantinen i Vestas Technology R & D i Århus. Se også www.detailogfoodservice.dk. Billeder kan downloades på: http://www.danskeslagterier.dk/smcms/DetailOgFood/Index.htm?ID=12538 og kan frit benyttes med henvisning til kilde. Yderligere oplysninger: Chefkonsulent Torben Blok Danish Meat Association E-mail: tob@danishmeat.dk Tlf. 29 61 69 34 Alternativt: Kommunikationsrådgiver Julie Askholm Mark, Lindberg & Partners E-Mail: thm@marklindberg.dk Tlf. 30 31 71 43 Om Danish Meat Association: Danish Meat Association (DMA) er en fælles faglig og administrativ organisation, der varetager interesserne for de tre brancheorganisationer: Danske Slagterier, Kødbranchens Fællesråd og Det Danske Fjerkræraad. DMA løser opgaver for de tre brancheorganisationer inden for en lang række områder bl.a. forskning og udvikling, fødevaresikkerhed, veterinært beredskab, åbning af nye markeder, afsætningsfremme, admini-stration og økonomi samt kommunikation. Læs mere på: http://www.danishmeat.dk.