Sponsormillioner fra Carlsberg SPORT til den lokale idræt

Den danske sportssodavand Carlsberg SPORT har søsat det ambitiøse sponsorinitiativ Proud Sponsor of YOU til glæde for lokale sportsklubber over hele landet. Klubberne opfordres til at ansøge om del i sponsoratet, og forhandlere af den populære sportsdrik kan sammen med Carlsberg SPORT sponsorere klubber i deres lokalområde.

Carlsberg SPORT lancerer landets hidtil mest ambitiøse sponsorprojekt Proud Sponsor of YOU til støtte for amatørsportsfolk over hele Danmark. 4 millioner kroner er over det næste år afsat til spillertøj, udstyr og oplevelser til de lokale klubber for at sikre idrætten de bedst mulige forhold. Sportsforeninger i hele landet, uanset niveau, opfordres til at ansøge om del i sponsoratet via Carlsberg SPORTs Facebook-side: www.facebook/carlsbergsport.

Carlsberg SPORT opfordrer også lokale forhandlere af Carlsberg SPORT til at vælge en sportsforening i deres nærområde, som de ønsker at støtte. Carlsberg SPORT vil så på vegne af forhandleren give points til køb af udstyr svarende til en krone i støtte for hver liter Carlsberg SPORT, der bliver solgt i butikken. Det er helt op til de lokale forhandlere at bestemme hvilke klubber, der skal støttes.

”Med Proud Sponsor of YOU rækker vi ud til aktive sportsfolk overalt i Danmark. For Carlsberg SPORT er det vigtigt at engagere sig i de lokale sportsmiljøer og være til stede dér, hvor alle de sjove oplevelser skabes, og klubånden dyrkes. Derfor er det naturligt at lade lokale kræfter bestemme over ressourcerne, så de ender, hvor de gør mest nytte”, siger Dan Møller fra Carlsberg SPORT teamet.

Ved siden af de løbende sponsorater, som de lokale forhandlere kan tegne - og sponsorater, som klubberne selv ansøger om, vil Carlsberg Sportsfond foretage en række større uddelinger i løbet af året. Disse uddelinger vurderes ud fra, hvor en større sum penge til udstyr er hårdt tiltrængt og kan gøre en afgørende forskel for sportsudøverne. Se mere på: www.carlsbergsmindelegat.dk

Med Carlsberg SPORTs nye initiativ er det gjort ekstraordinært nemt for klubberne rundt omkring i landet at søge om at få del i sponsorkronerne. Man kan lave en ansøgning på få minutter via Carlsberg Sports Facebook-side, ligesom lokale forhandlere kan tilmelde sig som sponsorer på www.sponsorkontoret.dk eller hos deres lokale Carlsberg salgsrepræsentant.

”Carlsberg opfordrer de frivillige i lokale sportsklubber til at søge om et sponsorat. Derfor har vi gjort det så nemt som muligt. Det skal være sjovt at drive en amatørsportsforening, og derfor skal det heller ikke være besværligt at skaffe det nødvendige udstyr til at dyrke sin idræt. På den måde kan vi også sikre, at alle har mulighed for at være med i kampagnen”, siger Dan Møller.

Carlsbergs sponsorkontor vil løbende vurdere de indkomne ansøgninger, og hver uge uddeles et sponsorat til en ny klub et sted i landet, som vil blive forsynet med træningstøj, udstyr eller oplevelser fra Carlsberg SPORT. Der kan allerede nu ansøges om at komme i betragtning til uddelingerne.

Rasmus Bendtsen, produktchef for Carlsberg SPORT, e-mail: rasmus.bendtsen@carlsberg.dk, telefon: 45 33 27 33 27

Om Carlsberg SPORT

Læskedrikken er med sin afdæmpede smag af lemon og lime en forfriskende sportssodavand, der kan nydes i et af hverdagens velfortjente breaks. Den indeholder 3 % druesukker, så du får tanket ny energi, mens du slukker tørsten. Du støtter idrætten i Danmark ved at drikke Carlsberg SPORT, som gennem lokale forhandlere og direkte sponsorater hjælper klubber med blandt andet spillertøj, bolde og ture til stævner i Danmark og udlandet. Se mere på www.carlsbergsport.dk, www.facebook.com/carlsbergsport eller www.sponsorkontoret.dk.