Vær med i aday.org - verdens største fotoprojekt

Tirsdag den 15. maj 2012 opfordres alle mennesker på hele jorden til at tage et billede af deres hverdag og dele det i verdens største fotodatabase, der er tilgængelig for alle og opbevares for eftertiden. Initiativet Aday.org – Picture Today Inspire Tomorrow gennemføres af non-profit organisationen Expressions of Humankind – støttet af Ericsson, verdens førende leverandør af telekommunikationsteknologi.

Alle mennesker på hele jorden, der er i besiddelse af et kamera, opfordres til tirsdag den15. maj 2012 at tage et eller flere billeder af deres hverdag og dele det med hele verden. Alle billederne vil efterfølgende være tilgængelige for alle, der ønsker at se og lade sig inspirere af dem – i dag og i kommende generationer. Billederne kategoriseres i temaer, der viser spændende perspektiver på hverdagslivet verden rundt.

Aday.org - Picture Today Inspire Tomorrow er et unikt fotoprojekt, hvor millioner af mennesker verden over deler og reflekterer over deres eget liv og lærer af andres. Formålet er at vise almindelige menneskers hverdag over hele kloden anno 2012. Derfor er datoen 15. maj 2012 valgt, da den ikke er en helligdag eller en højtid blandt jordens mest udbredte kulturer og religioner. Formålet er nemlig at vise ganske almindelige menneskers hverdag, som den ser ud på hele jorden.

Ericsson er medstifter af organisationen, og teknologivirksomheden bidrager som førende global leverandør af telekommunikationsløsninger til at gøre dette ambitiøse, globale projekt muligt. Den svenske telegigant bidrager ligeledes med økonomisk støtte og hjælper med at udbrede kampagnens budskab

– Ericsson medvirker som grundlægger i projektet, da Picture Today Inspire Tomorrow deler vores kerneværdier og vores vision for netværkssamfundet. Det er et samlende projekt, der er baseret på relationer og styrken ved mangfoldighed. Det er en uforlignelig vision for menneskeheden og deres liv i global målestok, siger Helena Norrman, som er Senior Vice President Communications i Ericsson.

Initiativet gennemføres af den svenske non-profit organisation Expressions of Humankind. Organisationen er skabt og inspireret af den verdenskendte svenske fotograf Jeppe Wikström. I spidsen af organisationen står et råd af internationale profiler som blandt andre Desmond Tutu, Richard Branson og sangeren Robyn.

Billederne fra Aday.org - Picture Today Inspire Tomorrow gøres tilgængelige for offentligheden, og anvendes ikke i økonomisk eller politisk øjemed. Arrangørerne forventer, at der vil blive taget et trecifret millionantal billeder verden rundt.

Billeder skal tages 15. maj, men kan uploades frem til 22. maj. Derefter går det store sorteringsarbejde i gang, hvori den enorme mængde billeder kategoriseres i meningsfulde temaer, der viser forskellige perspektiver på hverdagslivet kloden rundt og billederne forventes at være offentligt tilgængelige i starten af juni.

Man kan melde sig som deltager i projektet ved at følge nedenstående link:

Se vedlagte faktaark. Det vedlagte billede kan frit benyttes.

Senior kommunikationsrådgiver, Thomas Mark, telefon: 30 31 71 42, e-mail: thm@marlin.dk

Ericsson er verdens førende leverandør af teknologi og services til teleoperatører. Ericsson er førende inden for 2G, 3G og 4G mobilteknologier og yder støtte til netværk med over 2 milliarder abonnenter og indtager førerpositionen inden for Managed Services. Virksomhedens portefølje består af mobil og stationær netværksinfrastruktur, telekommunikation, software, bredbånd og multimedieløsninger for operatører, virksomheder og mediebranchen. Sony Ericsson og ST-Ericsson joint ventures forsyner forbrugerne med multifunktionelle personlige mobilenheder.

Ericsson fremskrider sin vision om at være den primære drivkraft i en konstant kommunikerende verden gennem innovation, teknologi og bæredygtige forretningsløsninger. Ericsson opererer i 175 lande, beskæftiger 90.000 medarbejder og omsatte for 203,3 milliarder SEK i 2010. Grundlagt i 1876 med hovedkvarterer i Stockholm er Ericsson børsnoteret på NASDAQ OMX, Stockholm og NASDAQ New York.

www.ericsson.com
www.twitter.com/ericssonpress