Verdens hurtigste mobile bredbånd nu i Metroen.

Som det første teleselskab i Danmark lancerer 3 nu Turbo 3G mobilt bredbånd i Københavns Metro. Det betyder, at du nu kan surfe på verdens hurtigste mobile bredbånd, når du sidder i Metroen på Nørreport på vej hjem fra en shoppe-tur , eller når du er på vej til varmere himmelstrøg med stop i Københavns Lufthavn.

Fortvivl ikke hvis du har glemt at sende en vigtig mail, inden du gik fra arbejdet, eller hvis du lige skal tjekke, om dit fly er forsinket. Nu kan du nemlig komme på nettet med hastigheder op til 16 Mbit/s på samtlige strækninger i Metroen og dermed få mere ud af din rejsetid. Den høje hastighed kan du opnå, fordi 3 som den første operatør i Danmark har skruet hastighederne op til 16 Mbit/s. Tidligere har kunderne kun haft mulighed for at benytte det meget langsommere GSM-netværk i Metroen, men nu har 3 sat nye standarder for mobilt bredbånd. ” Vi er glade på vore passagerers vegne over, at 3 har valgt at installere den nyeste teknologi i Metroen, så de knap 160.000 daglige passagerer kan komme på 3’s hurtige mobile bredbånd og få fuld udnyttelse af rejseti-den.”, siger Peter Kyhl, kommunikationsdirektør i Metroselskabet. Som den eneste operatør har 3 desuden sørget for Turbo 3G-dækning til togpassagerne i Kastrup-, Tårnby- og Sydhavntunnellerne, hvor man kan komme på nettet med hastigheder op til 10Mbit/s. ”Det er helt oplagt, at man skal kunne bruge sit mobile bredbånd, når man er på farten på vej til og fra arbejde. Derfor er vi nu utrolig glade for, som den første og eneste operatør, at kunne tilbyde danskerne verdens hurtigste hastigheder i Metroen”, siger Stine Green Paulsen, Kommunikationschef hos 3 Danmark. For at kunne udnytte 3’s Turbo 3G-netværk, skal man være kunde hos 3. Hastighederne kan variere alt efter afstand til sender, aktuelle terræn-, og bygningsforhold, antal samtidige brugere på sendemasten samt hvilken hardware, der anvendes. 3 har for nylig opgraderet sit netværk, hvilket betyder, at 3’s mobile bredbånd er verdens hurtigste. I den forbin-delse har 3 lanceret nye abonnementer og modems. Se oplysninger om abonnementer, hastigheder, modems og dækning på www.3.dk