• Mawell/

Pressemeddelelse 8. februar 2011 Mawell indgår omfattende og strategisk vigtig aftale – skal levere billeddiagnostisk system til Regionerne i Danmark

Report this content

Mawell har fået til opgave at levere billeddiagnostiske løsninger til Regionernes syge- og sundhedssektor i Danmark.

– Det er en aftale med utrolig stor strategisk betydning for os. Region Sjælland bliver en af vores største kunder, siger Ulf Hertin, som er chef for forretningsudvikling hos Mawell.

Den svensk/finske it-virksomhed Mawell har i forvejen en aftale med danske Region Syddanmark om billeddiagnostik. – I og med at Region Sjælland nu også vælger at benytte sig af vores løsninger, produkter og viden på området, bliver vores tilstedeværelse i Danmark styrket. Vi cementerer vores rolle som førende aktør inden for moderne it-løsninger til syge- og sundhedssektoren i Norden, siger Ulf Hertin.

Takket være Mawells løsning kan læger granske billeder, uanset hvilket hospital eller hvilken røntgenafdeling, de er taget på. Det kræver ikke andet end en almindelig computer. Hospitalet og lægen kan behandle hver enkelt sag som om lægen var fysisk til stede på hospitalet. Det sparer både tid og ressourcer.

Regionernes Sundheds-it (RSI) har som målsætning, at samtlige hospital og regioner i Danmark skal kunne dele billeder inden udgangen af 2012. Læger og plejepersonale med adgangsrettigheder i hele landet vil komme til at arbejde via Mawells billeddiagnostiksystem, hvis de skal udveksle og betragte billeder taget på Region Sjællands hospitaler. Danmark bliver dermed det første land i Norden med en helhedsløsning til billeddiagnostik.

Alle de komponenter, som Mawell leverer, benytter den nye standard XDS. Den gør det muligt at udveksle og betragte billeder på tværs af organisatoriske enheder og indhente hjælp fra særlige eksperter når der er behov for at få en second opinion. XDS fungerer som et arkiv, hvor alle typer dokumenter kan håndteres og er tilgængelige for alle.

Det er fantastisk at have vundet Region Sjællands tillid og få lov til at være med til at opbygge fremtidens e-sundhed og billeddiagnostik i Danmark, siger Jan E. Larsson, Mawells administrerende direktør.

Korte fakta om Mawell

• 150 medarbejdere i Sverige og Finland.
  • Leverer konsulentydelser, produkter, drift og vedligeholdelse af it-løsninger inden for sundhed og sygepleje. Har over 400 langtidsaftaler med forskellige kunder i og uden for Norden, deriblandt i Storbritannien.
  • En omsætning på cirka DKK 240 millioner i 2010 – en fremgang på cirka DKK 82 millioner i forhold til 2009.
  • Hovedområder 1) e-tjenester til borgere og patienter, 2) billeddiagnostiske løsninger,

3) sygeplejerådgivning, hvor e-tjenester af forskellig art er en vigtig faktor.

• Drives af innovationskraft, gode leverancer og tætte relationer til kunder og samarbejdspartnere.

For yderligere information:

Ulf Hertin chef for forretningsudvikling          Maj-Lis Nordell VD-assistent

+46 8 70 767 98 00                                      +46 8 527 400 24

ulf.hertin@mawell.com                                 maj-lis.nordell@mawell.com

Mawell er en innovativ og hastigt voksende softwarevirksomhed inden for e-sundhed. Vores applikationer bidrager til at gøre vores kunders drift mere effektiv og give sundhedspersonale mere tid til deres patienter. Driften er baseret på bred ekspertviden og et engagement i åbne standarder og driftssikker teknologi. Vores softwareløsning tilbyder moderne og sikre værktøjer til deling og registrering af sundheds- og helbredsrelaterede oplysninger – og anvendes af mere end 300 hospitaler, hospitalsdistrikter og private serviceudbydere i mere end ti lande. Vores ekspert- og udviklingsenheder er placeret i Stockholm, Uppsala, Oulu, Rovaniemi og Kuusamo, mens vores hovedkontor og salgsafdeling ligger i Helsinki. Mawell arbejder tæt sammen med sine globale og lokale partnere for at kunne tilbyde sine kunder maksimal merværdi. www.mawell.com

Tags: