Grand Deluxe Smokey Chipotle og ny 20-styks Buffalo Hot Wings på MAX-menuen

For tredje år i træk bliver Grand Deluxe Smokey Chipotle en del af MAX-menuen – denne gang i selskab med en nyhed, der har været en stor succes på den anden side af Atlanten; Buffalo Hot Wings. Derudover lanceres dipsaucerne Buffalo Hot Sauce og Blue Cheese Style, der begge er kendt og elsket i Hot Wings-sammenhænge. Burgeren kan, som i tidligere år, bestilles med kød, halloumi, kylling eller Delifresh Plant Beef.

Grand Deluxe Smokey Chipotle er som tidligere år genkendelig med sin karakteristiske smag af røget jalapeño, cheddarost, mild mayonnaise, syltede rødløg og sprød icebergsalat. Men denne gang får burgeren selskab af den amerikanske succes, Buffalo Hot Wings i en 20-styks pakke – lige til at dele. Dipsaucerne Buffalo Hot Sauce og Blue Cheese Style, som lanceres samtidig, har fået ny emballage, for at gøre det nemmere at dippe.

- Når det handler om Buffalo Hot Wings, så betyder mere faktisk meget mere. Vi var klar over, at vi skulle udvikle en ny emballage til Buffalo Hot Sauce og Blue Cheese Style for at gøre det nemmere at dippe de perfekt stærke wings. De er gode som de er, men smagene passer rigtig godt sammen, og jeg anbefaler, at man først dipper i Buffalo Hot Sauce og derefter direkte i Blue Cheese Style. Det er en smagskombination, man bare skal prøve, siger Jonas Mårtensson, køkkenchef hos MAX.

Sidste år blev Sweet Potato Fries lanceret, et perfekt supplement til den smoky burger, og fritterne viste sig så populære, at de nu har fået fast holdeplads på MAX-menuen. Derudover har MAX også taget favoritterne Lyxshake Äppelpaj og Lyxshake Hallon & Lakrits tilbage.

- Sweet Potato Fries er gået rent ind og passer helt forrygende til vores dipsaucer. Sidste år foreslog jeg at kombinere Sweet Potato Fries med en smelteostdip, men nu synes jeg, man skal turde at dippe på et nyt niveau og prøve Blue Cheese Style i stedet for, siger Jonas Mårtensson, køkkenchef hos MAX.

Grand Deluxe Smokey Chipotle og Buffalo Hot Wings kan bestilles på alle MAX-restauranter mellem 13. januar og 16. marts. Mellem 13. januar og 18. maj kan gæsterne også bestille Lyxshake Hallon & Lakrits og Lyxshake Âppelpaj.

Pressekontor (ikke sms)
Mobil: +46 (0)72 516 03 16

Omstillingsbord: +46 (0)920 890 00

MAX Burgers blev grundlagt i 1968, er Sveriges ældste burgerkæde og har eksisteret i Danmark siden 2013. MAX vil være verdens bedste burgerkæde, og vejen dertil er at gøre verden lidt bedre. Både ved at servere de bedste brugere og ved at være en positiv kraft i samfundet. Allerede i 2008 begyndte MAX at klimamærke menukortet og klimakompensere for al udledning fra landmandens jord til gæstens bord. Siden 2018 har MAX haft et klimapositivt menukort, hvilket indebærer, at koncernen binder flere drivhusgasser, end hele værdikæden udleder, og arbejder samtidig på at mindske udledningen på linje med FN's globale 1,5-gradersmål. Fra 2006 er 7-10 procent af det årlige nettooverskud allokeret til fattigdomsbekæmpelse, og i 2009 blev fonden Rättvis Fördelning grundlagt. Indtil videre har MAX allokeret 301 millioner svenske kroner før skat til fonden Rättvis Fördelning. Kæden har 177 restauranter, heraf fire i Danmark, og beskæftiger 5.500 medarbejdere. MAX omsatte for 3,6 milliarder svenske kroner i 2020.