425.000 km på 20 måneder i en Citan

Mere end 10 gange rundt om jorden eller godt 425.000 km har en Citan fra transportvirksomheden NM-Erhverv ApS tilbagelagt på kun 20 måneder på de jyske veje.

For 20 måneder siden købte transportvirksomheden NM Erhverv ApS, der udelukkende kører for GLS i Jylland, to varebiler til kurerkørsel med kødprøver fra Danish Crowns slagteri i Sæby til fødevarelaboratoriet i Herning. Valget faldt på to Citan varebiler fra Mercedes-Benz. Det valg har Nikolaj Märtens, indehaver af NM Erhverv ikke fortrudt.

”Vi varetager en kundekritisk kureropgave, som stiller høje krav til punktlighed og leverancesikkerhed - hver dag året rundt. Derfor var vi på udkig efter to mindre og meget driftssikre varebiler, som vi kunne dedikere til at køre prøver mellem slagteriet og laboratoriet,” fortæller Nikolaj Märtens og fortsætter:

”Vi havde brug for en varebil, hvor vi ikke skulle bekymre os om materielet, og hvor der samtidig var adgang til en hurtig og effektiv servicepakke, der minimerer bilernes nedetid ved serviceeftersyn, og hvis uheldet er ude”

De krav må man sige, at Mercedes-Benz Citan har levet op til. I løbet af de sidste 20 måneder har den ene Citan kørt 425.000 km eller mere end 700 km om dagen. Så hvis du synes, at du bliver ved med at se den samme hvide Citan med transportvirksomheden GLS’ karakteristiske blå bogstaver og gule pil på de jyske motorveje, så er det nok ikke helt forkert. Den anden Citan har såmænd kørt godt 300.000 km i samme tidsrum.

Hos Mercedes-Benz Danmark vækker de mange kilometer også beundring.

”Citanen er en varebil af en meget høj kvalitet. Og med vores servicepakke, der inkluderer adgang til nødservice og egne mekanikere døgnet rundt, er vi et skridt foran vores konkurrenter på det danske marked. Men jeg må sige, at 425.000 og 300.000 km på 20 måneder er flot. Det vidner om dedikerede og dygtige chauffører, som passer på bilerne og kører dem ordentligt. Gør man det, kan man - med det rette materiel - holde totalomkostningerne nede og komme langt for pengene,” siger Søren Christensen, salgschef for varebiler hos Mercedes-Benz Danmark.

Citanen har godt fat i det danske marked

Citanen blev lanceret på det danske marked i 2012. Og siden lanceringen har den ikke set sig tilbage på markedet for mindre varebiler til distributionskørsel. I 2014 solgte Mercedes-Benz 370 Citaner til det danske marked. Det gør den til en af topsælgerne i sit segment.

”Sprinter og Vito har rigtig godt fat i markedet for de store varebiler. Men vi manglede en mindre og rummelig varebil til de kunder, der har brug for en væver varebil til for eksempel bydistribution. Det hul har Citanen lukket,” fortæller Søren Christensen.

I 2014 solgte Mercedes-Benz 3.580 varebiler i Danmark. Og Mercedes-Benz har mere end tredoblet sit salg af varebiler i Danmark siden 2009 og er i dag den tredjestørste leverandør af varebiler til det danske marked.

For yderligere information, kontakt venligst:
Mercedes-Benz Danmark AS
Lars van het Erve
Corporate Press & Public Affairs Manager

Tlf.: 3378 5433 / Mobil: 6023 9021

Email: lars.erve@daimler.com

Mercedes-Benz Danmark AS er den officielle importør af Mercedes-Benz i Danmark og er en del af den globale bilkoncern Daimler AG, som har hovedkontor i Stuttgart, Tyskland.

Mercedes-Benz har en fælles dansk-svensk organisation, hvor flere funktioner deler ansvaret for de to markeder. Vi er i alt cirka 250 medarbejdere, som løser en række varierende opgaver inden for blandt andet salg, marketing, teknik og service.

Tags:

Citater