Mercedes-Benz’ nye ”sportsvogn” -

V-Klassen stiller til start til KMD IRONMAN Copenhagen

I forbindelse med lanceringen af V-Klassen, den til dato mest rummelige Mercedes-Benz personbil, satses der stort på triatlon. Mercedes-Benz V-Klasse er officiel bil under 9 delkonkurrencer i den hårde IRONMAN European Tour. Dette gælder også når touren lægger ruten forbi København i den kommende weekend.

Begrebet ”sportsvogn” kobles typisk med mindre og hurtige biler. Men egentligt er det også passende for biler, der retter sig mod sportsudøvere og andre med behov for plads til en aktiv livsstil.

Dette er ekstra tydeligt inden for triatlon, hvor de konkurrerende har behov for plads til cykler, reservedele, mad og andet grej. Eller blot overdådig plads til at slappe af før eller efter løbet.

V-Klassen, som blev lanceret i Danmark denne sommer, er Mercedes’ til dato mest rummelige personbil – med 6, 7 eller 8 siddepladser, der kan justeres og placeres på en række forskellige måder – eller tages helt eller delvist ud.

Førsteplads inden for sikkerhedsudstyr og brændstofforbrug

Mercedes-Benz har lagt store resurser i at give V-Klassen komfort og køreegenskaber i samme klasse som de øvrige personbilsmodeller. Derfor findes funktioner, som ikke tidligere har været tilgængelige i denne bil-klasse, som f.eks. træthedsadvarsel, radarbaseret fartpilot og sidevindsassistent. Samtidig er det lykkedes at holde brændstofforbruget nede på et niveau, der sætter konkurrenterne til vægs. V 220 CDI tilbagelægger således 17,5 km pr. liter diesel ved blandet kørsel og udleder blot 149 gram CO2 pr. kilometer. Disse forbrugs- og emissionstal var indtil for blot få år siden forbeholdt små biler.

Ironman Triathlon
Det moderne triatlon blev skabt ved ”Ironman Triathlon” konkurrencerne, der startede på Hawaii i 1978. Deltagerne skal gennemføre 3,8 km svømning i åbent vand, 180 km cykelløb og slutteligt et maratonløb på mere end 42 km.

I dag er triatlon en global sport med OL-status, og der findes konkurrencer med forskellige distancer. Oftest afvikles triatlon dog stadig med de tre oprindelige sportsgrene.

På IRONMAN European Tour konkurrerer man også på de oprindelige distancer.

IRONMAN Copenhagen løber af stablen den 24. august 2014

For yderligere information, kontakt venligst:

Lars van het Erve
Corporate Press & Public Affairs Manager
Mercedes-Benz Danmark AS

Tlf.: 3378 5433 / Mobil: 6023 9021

Email: lars.erve@daimler.com

Mercedes-Benz Danmark AS er den officielle importør af Mercedes-Benz i Danmark og er en del af den globale bilkoncern Daimler AG, som har hovedkontor i Stuttgart, Tyskland.

Mercedes-Benz har en fælles dansk-svensk organisation, hvor flere funktioner deler ansvaret for de to markeder. Vi er i alt cirka 250 medarbejdere, som løser en række varierende opgaver inden for blandt andet salg, marketing, teknik og service.

Tags: