Mercedes satte salgsrekord - igen

I 2015 solgte Mercedes-Benz flere personbiler end nogensinde før på det danske marked. I alt blev der indregistreret 6.196 Mercedes personbiler, hvilket indebærer en stigning i salget på 23,6% i forhold til året før. Markedsandelen runder for første gang 3 %.

www.mercedespress.info/dk

Mercedes satte i 2015 igen salgsrekord på det danske marked. For første gang opnår det tyske mærke et salg på mere end 6.000 biler, og en markedsandel på 3 %. Den kraftige stigning af salget (+23,6 % i forhold til rekordåret 2014) skyldes blandt andet succesrige lanceringer af CLA Shooting Brake og GLC, samt øget efterspørgsel efter modellerne A-Klasse (+65%) og C-Klasse (+45,7%).

Vi er stolte over vores resultat, og jeg glæder mig især over, at vores vækst er bredt funderet på mange modeller i vores produktudbud. Det vidner om, at vores mærke markerer sig tydeligt over for en bred målgruppe, hvilket er vejen til fortsat vækst”, fortæller den dansk salgschef for personbiler, Rikke Hamilton.

Ambitionerne for 2016 er høje, hvilket en række kampagner og lanceringer skal understøtte. Ikke mindst ses der frem mod lanceringen af den helt nye E-Klasse, som lanceres til foråret.

Vi ønsker fortsat at stå stærkt på både privatmarkedet og i erhvervssegmentet. Derfor er vi startet året med en privatleasingkampagne, og med vores nye E-Klasse kommer vi til at satse hårdt på markedet for firmabiler”, fortsætter Rikke Hamilton.

Mercedes-Benz har tidligere udtalt, at de har et langsigtet mål om at blive det største premiummærke i Danmark.

For yderligere information, kontakt venligst:
Mercedes-Benz Danmark AS
Lars van het Erve
PR & Kommunikationschef

Tlf.: 45 3378 5433

Email: lars.erve@daimler.com

Mercedes-Benz Danmark AS er den officielle importør af Mercedes-Benz i Danmark og er en del af den globale bilkoncern Daimler AG, som har hovedkontor i Stuttgart, Tyskland.

Mercedes-Benz har en fælles dansk-svensk organisation, hvor flere funktioner deler ansvaret for de to markeder. Vi er i alt cirka 250 medarbejdere, som løser en række varierende opgaver inden for blandt andet salg, marketing, teknik og service.

Tags: