Pressinformation Mercedes-Benz

Mercedes-AMG udvider endnu engang porteføljen. Den nye GLC 43 4MATIC Coupé kombinerer et sporty, elegant design med de velkendte køreregenskaber fra AMG. Den 3-liters V6 biturbo-motor yder 270 kW (367 hk), mens gearskiftet er blevet endnu hurtigere med 9G-TRONIC. Bilen får premiere den 28. september til Paris Motor Show.

www.mercedespress.info/dk

GLC 43 4MATIC Coupé står ud fra mængden med det genkendelige design, som integrerer den karakteristiske diamant-grill og velkendte AMG-front i krom. Coupé-silhuetten komplimenteres af de brede skuldre, hvis proportioner giver GLC Coupéen et dynamisk udseende. Interiøret følger AMG-traditionen med de røde kontrast-detaljer, sorte multifunktions-sportsrat i læder og en 13,97 cm-skærm, som placerer al essentiel information i førerens synsfelt.

Kortere skift og flere personligheder
Den nye GLC 43 4MATIC Coupé er udstyret med 9G-TRONIC automatgearet, som udviklerne hos Mercedes-AMG har konfigureret med henblik på en mere dynamisk køreoplevelse. Samtidig har de formået at reducere tiden for gearskiftene via dedikeret software.

Med Dynamic Select kan føreren desuden vælge mellem køreprogrammer som Eco, Comfort, Sport, Sport Plus og Individuel. Via et enkelt tryk kan bilen således ændre personlighed og køreegenskaber alt efter førerens behov og præferencer. Eco reducerer brændstofforbrug, mens Comfort har fokus på afslappet og behagelig kørsel. Sæt bilen i Sport eller Sport Plus og mærk, hvordan bilen rigtig tager fat og leverer endnu mere dynamiske køreoplevelser end de øvrige serieproducerede GLC Coupé-varianter.

Tekniske specifikationer: Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC Coupé

Motor                                     3.0-liter V6 med direkte indsprøjtning og biturboladning

Output                                   270 kW (367 hk) ved 5.500-6.000 omdrejninger

Moment                                 520 Nm ved 2.500-4.500 omdrejninger

Køresystem                           AMG Performance 4MATIC firhjulstræk

Gear                                       9G-TRONIC automatgear med kortere skift

Forbrug (km/l)                        11,9 (kombineret kørsel)

Kombineret CO2-udledning   192 g/km

Acceleration (0-100 km/t)       4,9 sekunder

Topfart                                    250 km/t (elektronisk begrænset)

Læs mere om GLC 43 4MATIC Coupé her

David Engstrøm

Presse- og kommunikationschef

Mercedes-Benz Danmark

Telefon: 6038 9830

E-mail: david.engstrom@daimler.com

Mercedes-Benz Danmark AS er den officielle importør af Mercedes-Benz i Danmark og er en del af den globale bilkoncern Daimler AG, som har hovedkontor i Stuttgart, Tyskland.

Mercedes-Benz har en fælles dansk-svensk organisation, hvor flere funktioner deler ansvaret for de to markeder. Vi er i alt cirka 250 medarbejdere, som løser en række varierende opgaver inden for blandt andet salg, marketing, teknik og service.

Tags: