Rekordår for Mercedes-Benz varebiler

2015 blev et rekordår for Mercedes varebiler. I alt blev 3.670 varebiler af modellerne Vito, Sprinter og Citan leveret til danske kunder.

Mere af det hele er kort fortalt resultatet for Mercedes-Benz varebiler i 2015. Det samlede salgsresultat på 3.670 varebiler er det højeste, Mercedes har opnået på et enkelt års salg i Danmark. Bag resultatet ligger blandt andet en succesfuld lancering af den nye Vito, som øgede sin markedsposition kraftigt med en salgsstigning på næsten 17 % i forhold til 2014.

”Kunderne har taget rigtigt godt imod den nye Vito, der tilbyder lavt brændstofforbrug, høj sikkerhed og klassens mest fleksible drivliner”, fortæller Søren Christensen, salgschef for Mercedes varebiler i Danmark.

Fremgang for både Vito og Sprinter
Ikke bare den nye Vito kunne notere fremgang. Salget af den store Sprinter voksede også.

”Efterspørgslen efter vores Sprinter har været kraftigt stigende. Faktisk i en grad, så vi ikke har kunnet følge med efterspørgslen. Derfor træder vi ind i 2016 med kraftig vind i ryggen, hvilket vil udmønte sig positivt på salget allerede fra årets start”, siger Søren Christensen

Alsidighed, kundefokus og dygtige forhandlere
Mercedes-Benz varebiler har også kunnet notere, at de mange forskellige kunders tilbagemeldinger på deres oplevelser i forbindelse med salg og service har været utroligt positive.

Vores kunder kommer fra så forskelige brancher som håndværk, logistik, sygetransport, politi og busvirksomhed. Dette viser den enorme alsidighed, vi kan tilbyde med vores modelprogram, men det stiller samtidig høje krav til vores kundehåndtering. Vores forhandlere er utroligt positive, professionelle og dedikerede og det kvitterer kunderne tydeligt for i vores tilfredshedsmålinger.”.

Yderligere vækst og professionalisering i 2016 med VanPro

Mercedes varebiler har en målsætning om at styrke sin position yderligere i 2016. Både på salg og kundeservice. Det skal programmet VanPro blandt andet medvirke til.  Implementering af VanPro startede allerede i 2015, men fortsætter i 2016. VanPro er et omfattende program, der styrker medarbejdere i at kunne give kunderne endnu bedre råd og vejledning om købet af en varebil. Forretningernes åbningstider udvides og kvalitetskravene til værkstederne øges. Det samme er gældende for antallet af biler i udstillingen og antallet af biler på lageret. VanPro bindes hos forhandlerne sammen af forbedrede og forstærkede processer, der skal få hele salgsprocessen til at hænge endnu bedre sammen. Målsætningen er, at det skal gøre det lettere forkunderne at komme tæt på Mercedes varebiler og at de samtidig får en endnu bedre kundeoplevelse.

For yderligere information, kontakt venligst:
Mercedes-Benz Danmark AS
Lars van het Erve
PR & Kommunikationschef

Tlf.: 45 3378 5433

Email: lars.erve@daimler.com

Mercedes-Benz Danmark AS er den officielle importør af Mercedes-Benz i Danmark og er en del af den globale bilkoncern Daimler AG, som har hovedkontor i Stuttgart, Tyskland.

Mercedes-Benz har en fælles dansk-svensk organisation, hvor flere funktioner deler ansvaret for de to markeder. Vi er i alt cirka 250 medarbejdere, som løser en række varierende opgaver inden for blandt andet salg, marketing, teknik og service.

Tags:

Citater

Kunderne har taget rigtigt godt imod den nye Vito, der tilbyder lavt brændstofforbrug, høj sikkerhed og klassens mest fleksible drivliner.
Søren Christensen, salgschef for Mercedes varebiler i Danmark.