Nye innovative løsninger til præcisionsvejning tilbyder tophastighed og -nøjagtighed i barske omgivelser

METTLER TOLEDO er glad for at kunne lancere sin nye serie af fleksible XPR-præcisionsvægte. Disse vægte er designet til at fremskynde vejeprocesser og forenkle prøveforberedelse – selv under udfordrende forhold.

Laboratorieoperatører over hele verden ved, at en lille fejl i vægtstørrelse kan blive mangedoblet i efterfølgende analysetrin. Dette gør korrekte målinger fra starten af kritiske for en vellykket analyse. Effektiv vejning sparer også tid, så brugerne kan fokusere på analysen. Nye Excellence XPR-præcisionsvægte fra METTLER TOLEDO er mere end blot vægte. De understøtter den slags proceseffektivitet, der forbedrer nøjagtighed, reducerer ombearbejdning og sænker omkostningerne takket være funktioner som vejledning af brugeren og administration af prøve-ID’er.

Nye XPR-vægtmodeller omfatter også SmartPan™-vejeskåle. Denne innovative skål leverer resultater på den halve tid ved at minimere luftstrøms effekter på vejecellen, hvilket giver væsentligt kortere stabiliseringstid og bedre repeterbarhed – selv ved vejning i krævende miljøer som f.eks. et aftræksskab, produktionsmiljø eller højtrafik område.

Normalt er der behov for trækafskærmning for at opnå nøjagtige resultater, især ved meget lave minimumvægte. Åbning og lukning af trækafskærmnings-låger er imidlertid yderligere proceduretrin, mens en reduktion af samme øger hastigheden og er med til at beskytte operatørerne mod skader fra gentagne bevægelser. Under standardforhold kan selv 1 milligrams XPR-vægte med SmartPan bruges uden trækafskærmning. I turbulente forhold kan disse følsomme vægte bruges med trækafskærmningslågerne åbne.

XPR-præcisionsvægte tager gætværket ud af prøvehåndteringen ved at føre brugerne igennem vejningsprocessen via indbyggede applikationer eller gemte tilpassede metoder. Hvert trins resultater vises på vægtens notesblok, hvor brugerne kan tilføje kommentarer og eksportere data, og muligheden for at udskrive stregkodeparate etiketter sikrer, at resultaterne tilskrives det korrekte trin. Dette forebygger sammenblanding af prøver, sikrer nøjagtig formulering og skaber processporbarhed.

Se produktoplysninger, og download en gratis checklistefor at få mere at vide om Excellence XPR-præcisionsvægte fra METTLER TOLEDO, og hvordan du forbedrer nøjagtigheden af vejninger i 6 hovedtrin.

For spørgsmål , kontakt venligst:

Carl-Henrik Edfors

METTLER TOLEDO er en førende global producent af præcisionsinstrumenter. Selskabet er verdens største producent og sælger af vejeinstrumenter til brug i laboratorier, industrien og i fødevarebutikker. Selskabet er også blandt de tre bedste aktører på flere tilhørende markeder for analyseinstrumenter og er en førende leverandør af automatiserede kemiske systemer, der anvendes i forbindelse med opdagelse og udvikling af lægemidler og kemiske sammensætninger. Desuden er selskabet verdens største producent og sælger af systemer til metaldetektion, der anvendes inden for produktion og emballering. Yderligere oplysninger om METTLER TOLEDO findes på www.mt.com