SmartCheck: en hurtig, pålidelig måde til kontrol af pipetteydelsen

et eller andet tidspunkt stiller alle pipettebrugere spørgsmål ved pålideligheden af deres resultater. Nu har brugere en let 60-sekunders test, der kan reducere antallet af resultater, som ligger uden for specifikationerne, og forbedre den eksperimentelle reproducerbarhed.

Det er næppe usædvanligt for en forsker at kigge på pipetten og spekulere på, om den dispenserer korrekt. Det er et rimeligt spørgsmål, for uanset pipettens mærke kan dårlig teknik, et uheldigt tab, alder og deling af pipetten med andre bidrage til inkonsekvente resultater. Resultatet: Brugere er tvunget til at gentage protokoller helt eller delvist og lade reagenser, prøver og penge gå til spilde, som kunne have været brugt til andre eksperimenter.

Med den nye Rainin SmartCheck fra METTLER TOLEDO kan alle brugere hurtigt og nemt kontrollere, at pipetten fungerer korrekt. Det sker ganske enkelt ved at dispensere deioniseret vand over i SmartCheck-beholderen. SmartCheck registrerer testvolumen, anmoder dernæst brugeren om at dispensere den samme mængde yderligere tre gange og kommer med et bestået/ikke-bestået resultat inden for mindre end 60 sekunder.

Til forskel fra andre kontrolmetoder er SmartCheck meget hurtigere, og det er den første kompakte, selvstændige enhed, som måler dispenseringsvolumener gravimetrisk vha. ISO 8655-metodologi. Enheden tager også højde for brugerhåndtering, hvilket påvirker pipetteringsnøjagtigheden.

SmartCheck er kompakt og kræver derfor meget lidt bænkplads og kan bruges sammen med alle mærker af pipette med en enkelt kanal eller flere kanaler. Og eftersom SmartCheck er hurtig og tager højde for brugereffektiviteten, er den et fremragende værktøj til at hjælpe nye, uerfarne brugere med at vurdere og forbedre deres pipetteringsteknik.

Forskere kan nu reducere deres risici for fejleksperimenter og forbedre reproducerbarheden ved pipettering takket være en enhed, der sparer tid, og som ikke kræver indgående oplæring for at kunne bruges. Du finder flere oplysninger om SmartCheck på mt.com/SmartCheck.

www.mt.com/rainin .

For spørgsmål , kontakt venligst:

Atle Soloy
atle.soloy@mt.com

METTLER TOLEDO er en førende global producent af præcisionsinstrumenter. Selskabet er verdens største producent og sælger af vejeinstrumenter til brug i laboratorier, industrien og i fødevarebutikker. Selskabet er også blandt de tre bedste aktører på flere tilhørende markeder for analyseinstrumenter og er en førende leverandør af automatiserede kemiske systemer, der anvendes i forbindelse med opdagelse og udvikling af lægemidler og kemiske sammensætninger. Desuden er selskabet verdens største producent og sælger af systemer til metaldetektion, der anvendes inden for produktion og emballering. Yderligere oplysninger om METTLER TOLEDO findes på www.mt.com