Tager vejning til nye højder: XPR-mikro- og ultramikrovægte

XPR6UD5 er den første ultramikrovægt på markedet, og den leverer enestående 0,5 µl opløsning, mens XPR10 har en udvidet kapacitet på 10,1 g. Disse nye XPR-vægtmodeller giver 25 % større repeterbarhed end traditionelle mikrovægte gennem innovative funktioner som aktiv termoelektrisk køling (ATC) og løbende kvalitetssikring.

METTLER TOLEDO er stolte over at kunne præsentere detnye XPR-vægtsortiment. Med både mikro- og ultramikromodellerne kan XPR tilbyde en kombination af brugervenlighed og nøjagtighed, som er afgørende i brancher som medicinalindustrien, hvor stikprøvestørrelser er små, og hvor produktiviteten skal opretholdes.

XPR6UD5 er bemærkelsesværdig i det nye sortiment, idet den er den første ultramikrovægt på markedet. Den giver 0,5 µl opløsning ved 25 % større repeterbarhed end traditionelle mikrovægte. Dette sikres gennem en blanding af innovative konstruktionsspecifikationer, herunder:

• øget stabilitet via aktiv temperaturstyring (ATCTM), som trækker varmen væk fra vægten for at forbedre målingernes nøjagtighed og repeterbarheden,

• løbende kvalitetssikring gennem GWP-godkendte vægte, som automatisk kontrollerer test, justeringer, nivellering og indstillinger før vejning, og

• brugerprofillagring med toleranceprofiler, som sikrer, at vejeopgaver opfylder definerede proceskrav og gældende regler.

Brugervenligheden sikres gennem en kompakt og ny brugergrænseflade, der svarer til en smartphone, og som giver brugerne mulighed for at flytte eller programmere og køre opgaver. En indbygget notesblok forenkler dokumentationen og gør brugerne i stand til at gemme kommentarer. Individuelle opgavemetoder kan lagres og tilgås via ikoner, hvilket sparer tid og forbedrer processikkerheden.

Yderligere XPR-designfordele omfatter en ny vægtskål til nem rengøring og USB-dataoverførsel til hurtig eksport af opgaveparametre eller -resultater. Et toskærmssystem giver mulighed for, at den primære berøringsskærm kan placeres de steder, hvor det er ergonomisk og bekvemt.

Overordnet set gør XPR's effektivitetsfremmende funktioner og gentagelige mikronøjagtighed det muligt at udvikle et nyt produktivitetsniveau for virksomheder, der arbejder med små prøvestørrelser.

Hvis du vil læse mere om, hvordan XPR-vægte fjerner udfordringer fra mikrovejning og sikrer, at du får brugbare resultater hver gang, skal du klikke her.

For spørgsmål , kontakt venligst:

Carl-Henrik Edfors
carl-henrik.edfors@mt.com

METTLER TOLEDO er en førende global producent af præcisionsinstrumenter. Selskabet er verdens største producent og sælger af vejeinstrumenter til brug i laboratorier, industrien og i fødevarebutikker. Selskabet er også blandt de tre bedste aktører på flere tilhørende markeder for analyseinstrumenter og er en førende leverandør af automatiserede kemiske systemer, der anvendes i forbindelse med opdagelse og udvikling af lægemidler og kemiske sammensætninger. Desuden er selskabet verdens største producent og sælger af systemer til metaldetektion, der anvendes inden for produktion og emballering. Yderligere oplysninger om METTLER TOLEDO findes på www.mt.com