FDB og MSN går sammen om at gøre danskerne sundere

MSN og FDB har lanceret internetkanalen MSN Sundhed. Det unikke samarbejde skal inspirere danskerne til en sundere livsstil.

MSN Sundhed er en ny kanal på MSN, hvor FDB leverer alt indholdet. Artiklerne er lettilgængeligt og inspirerende og skal hjælpe brugerne til at tage små skridt mod en sundere hverdag, hvor der ryger flere grøntsager på tallerkenen og tænkes lidt flere tanker om klimavenligt forbrug og etisk handel.

Morten Gade er digital chef i FDB. Han ser den nye kanal som et vigtigt værktøj til at nå en særlig gruppe danskere. ”I FDB vil vi to ting med MSN Sundhed. Dels vil vi inspirere det udsnit af befolkningen, der ikke rammes af traditionelle sundhedskampagner, til en sundere livsstil. Dels vil vi styrke vores position på internettet ved et samarbejde med en af landets stærkeste digitale aktører.”

Også hos MSN er man glade for samarbejdet: ”Vi har længe ønsket at styrke vores livsstils-område med kvalitetsindhold om sundhed og forbrug til vores brugere. Samarbejdet med FDB giver MSNs brugerne mulighed for at gøre hverdagen lidt sundere og grønnere med gode råd og sjove fakta,” siger Trine Aarup Ahrensberg, der er redaktionschef på MSN Danmark.

Samarbejdet rækker videre end at gøre danskerne sundere: ”MSN Sundhed er en spændende model, der viser nye veje for, hvordan man finder en bæredygtig forretningsmodel for internetmedier, samtidig med at der er et klart publicistisk mål,” siger Morten Gade.

MSN Sundhed er primært tiltænkt unge, både dem med og uden børn. Derfor vil der være artikler om egen såvel som børns sundhed. Artiklerne skrives af en fast journalist, som både trækker på FDB’s månedsmagasin Samvirke, viskalspise.dk og FDB Analyses mange undersøgelser om danskerne og vores forbrug fra øst til vest. Altid skrevet med et glimt i øjet og aldrig med sporet af en løftet pegefinger.

Se det nye MSN Sundhed på http://sundhed.dk.msn.com/

Har du spørgsmål?

Kontakt Morten Gade, Digital chef i FDB, på tlf. 30 91 92 18 eller

Trine Aarup Ahrensberg, Editor in Chief i MSN, på tlf. 51 57 83 21

Fakta om FDB

FDB er en forening med 1,7 mio. medlemmer. FDB arbejder for et mere ansvarligt forbrug inden for sundhed, klima, miljø og etisk handel. FDB ejer Coop, Danmarks største dagligvarevirksomhed.

Fakta om MSN

MSN er en af Danmarks største internet portaler med omkring 500.000 unikke brugere og 3 mio sidevisninger om dagen.