Rejsebureauerne banker fortsat bankerne på lån til sommerferien

Report this content

Skal du låne penge til sommerferien, bør du ikke gå ned i din lokale bank, men derimod søge mod rejsebureauerne. Det viser en ny undersøgelse foretaget af Mikonomi.dk. Der er nemlig mange penge at spare ved at fravælge bankerne og finansiere rejsen gennem rejsebureauet.

En ny undersøgelse, foretaget af Mikonomi.dk, konkluderer, at rejsebureauerne igen i år er billigere end diverse banker, når det kommer til lån til sommerferien. Denne tendens findes dog ikke overraskende hos sammenligningstjenesten ifølge Camilla Kruuse, presseansvarlig for Mikonomi.dk.

- Det er ikke så overraskende, at rejsebureauerne tilbyder billigere lån end de danske banker. Mange af de større banker er nemlig ikke altid interesserede i at få de kunder, der optager mindre forbrugslån, så derfor forsøger de at opretholde en høj pris på de lån, fortæller hun.

Finansiér gennem rejsebureauet og spar 3.300 kr.

Hos Easy Tours, som samarbejder med Ekspres Bank, kan du faktisk finansiere din sommerferie gratis. Her skal du nemlig hverken betale renter eller gebyrer, og lånet har derved en ÅOP på 0%. Vælger du derimod at gå ned i din lokale Lån & Spar Bank, vil det selvsamme lån koste dig næsten 3.300 kr. blot i kreditomkostninger. Der er altså gode penge at spare ved at vælge rejsebureauerne frem for de fysiske banker.

Vælg hellere den fysiske bank frem for den online bank

Er du dog mere til at låne pengene hos en bank, bør du ligeså vælge den fysiske bank i stedet for den online bank. Undersøgelsen viser nemlig også, at der er hele 10.000 kr. at spare i renter og gebyrer ved at vælge den fysiske bank.

Vælger du at optage lånet hos Jyske Bank, vil det koste dig 1.800 kr. i kreditomkostninger. Optager du samme lån hos online selskabet Zaplo, skal du derimod af med 11.847 kr.

Sådan er undersøgelsen udarbejdet

Der er i undersøgelsen taget udgangspunkt i et forbrugslån på 20.000 kr. med en løbetid på 12 måneder. Yderligere er der i alle tilfælde valgt den billigste løsning.

I de nedenstående tabeller kan du se de rejsebureauer og fysiske samt online banker, som Mikonomi.dk har undersøgt. I tabellerne kan lånets kreditomkostninger og ÅOP aflæses.

Yderligere kan du læse mere om, hvordan priserne så ud i 2015, da de foretog lignende undersøgelse her.

Priser hos rejsebureauerne:

Camilla Kruuse
Presseansvarlig
ck@mikonomi.dk

Mikonomi.dk er en finansiel sammenligningstjeneste med formålet om at hjælpe brugeren med at finde det bedste og billigste produkt på markedet blandt vores mange partnere. På siden tilbyder vi sammenligning samt tilbudsindhenting på lån, forsikringer og a-kasser. Det kan være svært at finde hoved og hale i den finansielle verden og dets produkter. Derfor har vi på Mikonomi.dk forsøgt at gøre markedet så nemt og gennemskueligt for brugeren som overhovedet muligt, således brugeren kan vælge den helt rigtige løsning til lige netop dem.

Citater

Camilla Kruuse, presseansvarlig hos Mikonomi.dk