Forbedring af ROI gennem medier i butikken

Report this content

Medier i butikken, som f.eks. digital skiltning, stemningsmusik, radio eller visuelle netværk samt trykte POS, brochurer eller magasiner i butikken, har vist sig at være en succesrig måde for detailhandlere at investere i deres kunders oplevelser inde i butikken.

I det nuværende økonomiske klima læser vi konstant om lukninger, dårlige salgsmarginer og mindsket købeevne. Derfor tilbyder detailmedier en positiv løsning til butiksindehavere. Ved at rette fokus mod kunderne lige netop, når de er ved at købe en vare, har du større indflydelse på deres beslutningstagning.

Mood Media, en førende udbyder af globale medieløsninger til detailhandlere, der sælger varemærker og brands over hele verden, fortæller her om deres erfaringer med dagens marked. Tibor Kovari, adm. direktør i Storbritannien, udtaler: “I en tid, hvor man er meget bevidst om sine omkostninger, er detailhandlere i stadig højere grad på udkig efter et ægte afkast på de investeringer, de foretager”.

Mærkevaredetailhandlere investerer hvert år kraftigt i traditionelle metoder, som f.eks. TV i butikken, reklamer udenfor, sponsorer, onlinereklame og radio. Mood Media’s råd er, at det lige nu er et godt tidspunkt at gennemgå disse udgifter; at begynde at udfordre den normale markedsføringsomkostning og til at tænke på at geninvestere der, hvor salget virkelig kan påvirkes, nemlig det sted inde i butikken, hvor salget foregår.

Med reklamer inde i butikken kan detailhandlere skabe en underholdende indkøbsoplevelse, som vil øge kundens besøgslængde, styrke butikkens varemærkeimage og i sidste ende skaffe flere penge i kassen.

For at generere yderligere indtægter vender mange butiksindehavere sig mod detailmedienetværk gennem brug af digital skiltning. Digital skiltning gør brug af bevægelsesgrafik til at more, gøre reklame og tale til kunder i butikken for at forøge gennemslagskraften af din varemærkebutik og dit netværk. Betydelige afkast kan skabes ved at reklamere på tværs af traditionelle markedsføringsnetværk og ved at forøge markedsføringen og atmosfæren i butikken.

Mood Media’s britiske reklamepartner, ABC Media, undersøgte markedet og fandt, at salg kan forbedres med 25 % gennem kampagner i butiksnetværk.

Undersøgelser viser, at miljøet i din butik kan have en meget stor indvirkning på dit varemærke. Markedsføring, der taler til dine følelser, med f.eks. background music fra dmx musik eller Alcas og endda duftmarketing.

Marketing kommunikerer med dine kunder på et ikke-verbalt niveau og ændrer ubevidst, hvordan en kunde opfører sig i din butik.

Mange af Mood Media’s kunder anser detailmedier for at være en mulighed, det er værd at udforske, især digitale netværk og markedsføring i butikken. Producenterne selv er også meget ivrige efter at markedsføre deres produkter i selve butikken. Medier i butikken kan give stor værdi til detailmarkedet.

Mood Media arbejder med varemærker, som f.eks. the Co-operative Group, HMV og Marks & Spencer. Internationale varemærker omfatter Volkswagen, Vodafone, ING Bank og mange flere.

Mood Media

Alsikevej 14