• Motatos/

Madspildssupermarkedet Motatos’ private label By Motatos lancerer to nye lækre sunde snacks: Cashewnødder og hasselnødder

Report this content

Nu udvider madspildssupermarkedet Motatos sit private label-sortiment, By Motatos, med yderligere to lækre og sunde produkter, nemlig cashewnødder og hasselnødder. By Motatos produktserien består af en række delikate og billige basisfødevarer, der er udviklet for at supplere online-supermarkedets andre madspildsreducerende produkter, og med de nye fine poser med nødder kan brugerne nu supplere deres indkøb med den perfekte sunde snack eller topping til aftensmaden.

Online-supermarkedet Motatos, der har reduktion af madspild som sit forretningsmæssige grundlag, sender nu to nye skønne produkter på markedet som en del af forretningens private label-serie. Brandet tilbyder i forvejen langtidsholdbare basisfødevarer som pasta, flåede tomater, dåsebønner og olivenolie, og da kunderne har taget godt imod produkterne, er man nu klar til at tilføje nye varer til brandet i form af cashewnødder og hasselnødder.

Som det gælder for de andre produkter i By Motatos-serien er nødderne udviklet med velsmag, prisvenlighed og bæredygtighed for øje. De kan nydes som de er eller bruges i utallige sammenhænge til at gøre det plantebaserede måltid fuld af smag og lækkert knas.

”Vores private label-sortiment er skabt for at gøre det nemmere at spare mad og tilbyde kunderne plantebaseret mad til overkommelige priser. Da det tidligere sortiment er blevet taget godt imod af vores kunder, har vi besluttet at udvide produktsortimentet til at omfatte et endnu bredere udvalg af gode, prisvenlige basisfødevarer," siger Kasper Stærk, Head of Private Label.

Valget om at lancere cashewnødder og hasselnødder er primært baseret på deres nærende egenskaber; de er gode kilder til plantebaseret protein, fibre, magnesium og E-vitamin, og samtidig kan nødder være en god erstatning for animalske produkter i madlavningen. En ulempe ved nødder, som Motatos er bevidst om, er deres vandaftryk, som er meget højt. Til gengæld har nødderne andre miljømæssige fordele. Forskning har vist, at de træer, som nødderne vokser i, er gode til at binde kulstof fra atmosfæren og også forhindre jorderosion.

By Motatos er et zero waste-brand forstået således, at der ikke vil blive indkøbt og distribueret flere varer, end der er efterspørgsel på, for at undgå overproduktion, forældede varer eller andet spild. Samtidig vil alle led i processen være tænkt med bæredygtighed som princip. Produktionen foregår således fra centralt hold, og varerne distribueres overvejende med skib eller tog, hvilket forurener væsentligt mindre end lastbiler. Da al handel foregår online kan der desuden anvendes et minimum af emballage, som er af nøje udvalgt genanvendeligt materiale.

Katrine Clante
PR-konsulent
katrine@clante.dk

Motatos er et online-supermarked, som sælger dagligvarer undtaget køle- og frysevarer. Varesortimentet er produkter, som ellers ville risikere at være blevet smidt ud pga. fejlagtig emballage, overproduktion eller lignende. Motatos begyndte udfra en viden om, hvor utrolig store mængder mad, der går til spilde indenfor fødevare-sektoren. Og hvor dårligt det er både for miljøet og for tegnebogen. Denne viden er siden omsat til en voksende E-handel, som begyndte i Sverige under navnet Matsmart, og i dag findes på fem europæiske markeder. www.motatos.dk