MSC Cruises indleder byggeriet af næste generations skibsklasse

MSC Cruises har indledt byggearbejdet på det første skib i næste generations Vista-klasse. Under en ceremoni på STX-værftet i Frankrig blev det afsløret, at det nye skib får navnet MSC Meraviglia. Det første Vista-skib er en del af MSC Cruises omfattende plan om at fordoble kapaciteten med op til syv nye skibe i 2022. Allerede i juni 2015 forventer man, at de første krydstogter med MSC Meraviglia kan bookes.

“MSC Meraviglia er det største og mest innovative krydstogtsskib, som nogensinde er bygget af et europæisk krydstogtselskab”, sagde MSC Cruises bestyrelsesformand, Pierfrancesco Vago, ved den traditionelle stålceremoni.

Stål-ceremonien betyder, at det først stål skæres ud og dermed indleder bygningsarbejdet af det nye skib. MSC Meraviglia og øvrige skibe i Vista-klassen bliver kendetegnet af højteknologiske løsninger og inspirerende design med delvis mere åbne områder og en indendørspromenade, der strækker sig over tre dæk. En 480 kvadratmeter stor LED-skærm vil udgøre taget på indendørspromenaden som en digital himmel, der skaber forskellige atmosfærer. Skibet får også specialdesignede familiekahytter, sports- og forlystelsesområde med tilsluttende vandland, et storslået teater og lounger med panoramaudsigt. Den eksklusive MSC Yacht Club udvides med etagesuiter, en privat lounge og restaurant.

Det banebrydende skib skal leveres i maj 2017 og får plads til 5.700 gæster. Udformningen gør, at det kan lægge til i det fleste af krydstogthavne i verden, og dermed tilbyde et bredt udbud af destinationer. Den første sommer skal skibet krydse i det vestlige Middelhav, og allerede i juni 2015 forventer man, at krydstogterne kan bookes.

MSC Meraviglia er det første af to identiske skibe i Vista-klassen, som skal bygges på STX-værftet. Det andet skib forventes leveret i 2019 og yderligere to skibe er på option.

Fore mere information og billeder, kontakt:
Emma Reigans, PR-ansvarlig MSC Cruises Skandinavien: + 46 (0) 8 510 00 516, +46 (0) 70-491 02 28 emma.reigans@msccruises.se

Pressebilleder:

MSC Cruises er et af Europas største krydstogtsrederier, markedsledende i Middelhavet, Sydafrika og Brasilien. MSC Cruises har en af de mest moderna flåder i verden med de tolv skibe MSC Preziosa, MSC Divina, MSC Magnifica, MSC Splendida, MSC Fantasia, MSC Poesia, MSC Orchestra, MSC Musica, MSC Sinfonia, MSC Opera, MSC Armonia og MSC Lirica, som sejler i Middelhavet, Caribien, Nordeuropa, Atlanten, Syd- og Nordamerika, Sydafrika og De Forenede Arabiske Emirater. MSC Cruises er miljøcertificeret efter ISO 1400 standarden, og som en anerkendelse af det høje kvalitetsstyrings- og miljøbeskyttelsesniveau har rederiet modtaget prisen ”7 Golden Pearls” fra Bureau Veritas. MSC Cruises har desuden opnået certificering efter ISO 9001 og ISO 2200 for kvaliteten og fødevaresikkerheden i alle aspekter af catering, både til lands og vands. Rederiet har siden 2009 samarbejdet med UNICEF, i et fælles projekt, der sigter på at give udsatte børn i Brasilien en uddannelse af høj kvalitet. Samarbejdet blev fornyet i 2014, i et projekt i at støtte UNICEFs indsats for at bekæmpe sult og underernæring hos børn i udviklingslande og i forskellige nødsituationer. MSC Cruises indgår i samme koncern som MSC Cargo, et af verdens største container-rederier. Krydstogterne sælges i Norden gennem forhandlere. Ejerne er den italienske familie Aponte. Besøg www.msccruises.dk