MTG forlænger senderetiigheder til dansk fodbold

MTG FORLÆNGER SENDERETIIGHEDER TIL DANSK FODBOLD Den internationale mediekoncern Modern Times Group MTG AB, har i dag offentliggjort, at Viasat i Danmark har forlænget aftalen om senderettigheder til dansk fodbold til og med den 31. december 2006. Viasat har eksklusive rettigheder til at sende direkte kampe fra den bedste danske liga, SAS-ligaen, og dansk første divisionsfodbold på TV3, 3+ og Viasat Sport i Danmark. Viasat har også erhvervet de eksklusive rettighederne til at sende kampe som pay-per-view, hvilket giver seerne muligheder for at vælge, hvilken kamp de vil se. De seneste fire år har danske seere kunne se kampe, reportager og nyeder fra de to bedste fodboldligaer i Danmark, SAS-ligaen og Division 1, på TV3, 3+ og Viasat Sport. Viasat har forlænget denne kontrakt med Dansk Boldspil-Union, DBU, og Divisionsforeningen med yderligere fire år. Viasat tilbyder en massiv dækning af dansk elite fodbold med to direkte kampe SAS-ligaen på 3+ og en direkte kamp fra første division på Viasat Sport hver uge. Desuden daglige fodboldnyheder på 3+, specialprogrammer på TV3 og et debatprogram om fodbold på Viasat Sport. Viasats digitale abonnenter i Danmark vil desuden via pay-per-view hver spillerunde få mulighed for at vælge, hvilken kamp de vil se. Hans-Holger Albrecht, koncernchef i MTG AB, siger i en kommentar: - MTG og Viasat stræber altid efter at tilbyde sine kunder den bedst mulige TV-underholdning. Viasat har et godt udbud af svensk og international sportsunderholdning og forlængelsen af senderettighederne til dansk fodbold forstærker vort udbud yderligere. Yderligere information fås på www.mtg.se, info@mtg.se eller kontakt: Hans-Holger Albrecht, VD MTG +46 (0) 8 562 000 50 Patrik Linzenbold, Investor Relations +46 (0) 8 562 000 53 Modern Times Group MTG AB består af seks forretningsområder : Viasat Broadcasting (free- og betalings-TV kanaler i ni lande og new media - text-TV, Everyday interaktiv TV, internet- og mobilportal), Radio ( lokale og nationale netværk i fem lande), Publishing (erhvervsnyheder og informationstjenester), Modern Interactive (homeshopping, e-handel og logistik), SDI Media (textning og dubbning) samt Modern Studios (indholdsproduktion g rettighedsbibliotek). MTGs A- og B-aktier er noterade på Stockholmsbörsens O-liste (symbolerne MTGA og MTGB), samt som ADR på Nasdaq-børsen i New York (symbol MTGNY). ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/12/20020412BIT00810/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/12/20020412BIT00810/wkr0002.pdf